Strona 1 z 2

wyłącznik auto start-stop

: piątek 11 maja 2018, 20:03
autor: ablu
Jako że system start-stop to totalne gówno irytujące mnie w każdym samochodzie chcę zamontować w swoim takie coś:
https://www.ebay.com/itm/Start-Stop-Mem ... 2352078637
ale potrzebuję dostać się do guziczka.
W jaki sposób rozmontować taką centralną konsolę by się do niego dostać:
konsola.jpg
konsola.jpg (1.84 MiB) Przejrzano 9072 razy

Re: wyłącznik auto start-stop

: piątek 11 maja 2018, 21:35
autor: pancer
W instrukcji coś było o demontażu w celu przestawienia ręcznie czegoś w skrzyni w przypadku awarii zasilania. Poszukaj w okolicach rozdziału dotyczącego obsługi skrzyni automatycznej.

Re: wyłącznik auto start-stop

: sobota 12 maja 2018, 05:54
autor: ablu
pancer pisze:W instrukcji coś było o demontażu w celu przestawienia ręcznie czegoś w skrzyni w przypadku awarii zasilania. Poszukaj w okolicach rozdziału dotyczącego obsługi skrzyni automatycznej.
Faktycznie jest. Strona 196 we fragmencie dotyczącym przerwy w dopływie prądu. Dziś sprawdzę czy można tą drogą dostać się do przycisków.

Re: wyłącznik auto start-stop

: sobota 12 maja 2018, 14:59
autor: Nix
Wrzuć manual proszę bo ja też bym chetnie kupił coś takiego.Czy pod Insignię GS są dostępne?

Re: wyłącznik auto start-stop

: sobota 12 maja 2018, 17:57
autor: ablu
Ok więc zaczynam. Akcja trochę potrwa bo musiałem najpierw dostać się do guzików aby ustalić czy mam w samochodzie do czynienia z guzikami, kontrolowanymi plusem czy minusem. Informacji o tym jak to sprawdzić znalazłem tutaj:
https://www.carelectronic-webshop.de/?A ... mentId]=64
Po ustaleniu mogę zamówić odpowiedni układ elektroniczny (tak na prawdę to jest zawsze ten sam układ elektroniczny tylko na płytce przewód jest w innym miejscu podlutowany i w razie gdyby się komuś źle zamówiło to bardzo łatwo można przelutować).

Zacząć trzeba od tego że instrukcja do opla źle podaje w jaki sposób wyjąć ramkę z mieszkiem przy lewarku.
20180511_201805.jpg
20180511_201805.jpg (768.44 KiB) Przejrzano 9030 razy
Instrukcja podaje, że trzeba wcisnąć palcem mieszek w miejscu które zaznaczyłem na czerwono, a to błąd bo w tym miejscu zaczepy są ogromne i nie sposób ramki na tym końcu wyjąć. Wydaje mi się że najlepiej wciskać palce w miejscach które zaznaczyłem na zielono i złapać ramkę poprzez mieszek i ciągnąć do góry. Poniżej zdjęcia przedstawiają wygląd i układ zaczepów w ramce:
20180512_110815.jpg
20180512_110815.jpg (663.15 KiB) Przejrzano 9030 razy
20180512_110821.jpg
20180512_110821.jpg (661.47 KiB) Przejrzano 9030 razy
20180512_110805.jpg
20180512_110805.jpg (1006.36 KiB) Przejrzano 9030 razy
Po wyjęciu ramki dobrze odłączyć przewód zasilający lampki zapiętego biegu.
Pod przyciskami sterującymi jazdą (trip, sport, auto start-stop itd.) znajduje się złącze, aby je rozpiąć trzeba wcisnąć palec za złącze i nacisnąć języczek a następnie pociągnąć w dół wiązkę z kablami aby otrzymać:
20180512_100356.jpg
20180512_100356.jpg (1.03 MiB) Przejrzano 9030 razy

Re: wyłącznik auto start-stop

: sobota 12 maja 2018, 18:23
autor: ablu
Kostkę oznaczyłem sobie następująco:
20180512_100402.jpg
20180512_100402.jpg (736.88 KiB) Przejrzano 9029 razy
Praca z woltomierzem wykazała mi że:
1 - steruje włączeniem/wyłączeniem czujników parkowania
6 - steruje włączeniem/wyłączeniem auto start-stop (granatowy przewód)
7 - zapłon (tu pojawia się napięcie gdy włączony jest zapłon)(biały przewód)
9 - masa (czarny przewód)
12 - steruje włączeniem/wyłączeniem "asystenta pasa ruchu"
14 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu TOUR
16 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu SPORT
17 - steruje włączeniem/wyłączeniem funkcji automatycznego parkowania

Pozostałe są puste (2,3,4,10) lub odpowiadają za zapalanie się konkretnych diod we włączonych funkcjach.
Na pinach sterujących cały czas jest napięcie +12V a ich chwilowe zwarcie do masy powoduje uruchomienie danej funkcji (jest tożsame z naciśnięciem przycisku).

Poniżej kilka jeszcze zdjęć złącza wraz z kolorami przewodów
20180512_100424.jpg
20180512_100424.jpg (388.79 KiB) Przejrzano 9029 razy
20180512_100417.jpg
20180512_100417.jpg (342.83 KiB) Przejrzano 9029 razy
Tak więc teraz zamawiam moduł z ebaya (choć znalazłem też na OLX, ktoś produkuje takie zabaweczki po 150 zł lecz niestety drożej i z mniejszą liczbą funkcji) i C.D.N

PS: ten modulik powinien działać z każdym samochodem bo jego zadaniem jest zapamiętać jedynie czy po wykryciu zapłonu ma zasymulować naciśnięcie przycisku czy nie.

Re: wyłącznik auto start-stop

: sobota 12 maja 2018, 22:08
autor: Nix
Dziękuję bardzo.Super manual.Ja też zamówię.Czy mógłbyś jeszcze powiedzieć jaki zamówić żeby nie przelutowywać?

Re: wyłącznik auto start-stop

: niedziela 13 maja 2018, 03:52
autor: ablu
Nix pisze:Dziękuję bardzo.Super manual.Ja też zamówię.Czy mógłbyś jeszcze powiedzieć jaki zamówić żeby nie przelutowywać?
Wychodzi na to, należy zamówić sterowany minusem. Zamówiłem już i jak tylko dojdzie zweryfikuje czy na pewno tak jest.

Re: wyłącznik auto start-stop

: niedziela 13 maja 2018, 06:39
autor: Nix
Jeszcze raz dzięki.
Ty nawet nie wi, ile dubrego dla ludzkosci zrobil
😁😁😁😁😁😁😁

Re: wyłącznik auto start-stop

: poniedziałek 28 maja 2018, 21:49
autor: Rom24
A nie dałoby się tego systemu wyłączyć programowo przy pomocy OS albo OpComma ? ;)

Re: wyłącznik auto start-stop

: wtorek 29 maja 2018, 08:11
autor: ablu
Rom24 pisze:A nie dałoby się tego systemu wyłączyć programowo przy pomocy OS albo OpComma ? ;)
Na pewno się da, lecz nie wiadomo co na serwis przy przeglądzie i gwarancja.
Moduł nie ingeruje w nic tylko "wciska" guzik za Ciebie. Pamięta ostatnio wybrany stan więc gdy włączysz funkcję ASS to przy następnym starcie auta guzik zrobi to za ciebie. Jeśli włączysz ASS moduł "zapamięta" to i będziesz miał włączony.
Ponadto modułami można obsłużyc inne funkcje tak samo (np aby tryb sport był zapamiętany).
Ja obsługuje takimi dwoma modułami ASS i asystent pasa ruchu.

Re: wyłącznik auto start-stop

: środa 06 cze 2018, 12:05
autor: ablu
No więc errata:
Jak się okazało na pinie nr 7 pojawia się napięcie ale nie jest ono związane z zapłonem. Nie da się za jego pomocą sterować modułami pamięci.
1 - steruje włączeniem/wyłączeniem czujników parkowania
6 - steruje włączeniem/wyłączeniem auto start-stop (granatowy przewód)
7 - tu jest +12 cały czas
9 - masa (czarny przewód)
12 - steruje włączeniem/wyłączeniem "asystenta pasa ruchu"
14 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu TOUR
16 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu SPORT
17 - steruje włączeniem/wyłączeniem funkcji automatycznego parkowania

W tym celu wykorzystałem przewód który podaje napięcie do wskaźnika zapiętego biegu obok lewarka:
20180512_100356.jpg
20180512_100356.jpg (1.33 MiB) Przejrzano 8856 razy
Na pinie B4 pojawia się napięcie tylko gdy włączony jest zapłon.

Tak więc podsumowując kupiłem moduł z aukcji:
https://www.ebay.com/itm/NEW-Start-Stop ... 2352078637

W konfiguracji sterowanej minusem (minus controlled) i podpiąłem w następujący sposób:
6 - on/off auto start-stop (ciemno niebieski) - do NIEBIESKIEGO na module.
B4 - zapłon - do CZERWONEGO na module
9 - masa (czarny) - do BRĄZOWEGO na module

Całość działa już od kilku dni rewelacyjnie i bezbłędnie. Nie zdarzyły mi się żadne dziwne zachowania i całość działa tak dokładnie jak powinno.

PS: Tak na prawdę założyłem dwa takie moduły. Ten drugi obsługuje domyśle wyłączenie asystenta pasa ruchu.

Re: wyłącznik auto start-stop

: środa 06 cze 2018, 19:33
autor: -Egon-
ablu pisze:
środa 06 cze 2018, 12:05
W tym celu wykorzystałem przewód który podaje napięcie do wskaźnika zapiętego biegu obok lewarka:
Czy ten przewód występuje w manualnych skrzyniach biegów? Bo nie wiem o jaki wskaźnik dokładnie chodzi.

Re: wyłącznik auto start-stop

: środa 06 cze 2018, 19:57
autor: Cloud
W manualu to będzie ten, który na zegarach ci podpowiada który bieg wrzucić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: wyłącznik auto start-stop

: wtorek 12 cze 2018, 20:43
autor: Rom24
Ehhh... Pięknie....
Jakby tak jeszcze wymyślić jakiś trick na podpięcie funkcji AC ON/OFF pod przycisk ON/OFF zamiast tego bezsensownego ( moim zdaniem ) wyłączania nawiewu.... :)