Strona 1 z 4
Insignia Diesel 210KM na youtubie
: środa 06 lut 2019, 08:49
autor: Maciek
https://www.youtube.com/watch?v=M1XudxRxy2A
Co prawda prowadzący zachwyca się w zasadzie każdym samochodem, ale Insignię przedstawił jako auto bez skazy
Auto idealne. Cała recenzja brzmi jak lokowanie produktu firmy MM Cars
Jako właściciel Insigni, to brzmi jak miód na uszy, ale mimo wszystko, gdzieś te granice reklamy powinny leżeć.
Na autocentrumie właśnie pojawił się test identycznego auta. M
https://www.autocentrum.pl/filmy/wideot ... em-diesla/
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: środa 06 lut 2019, 10:29
autor: radekj
Dzisiaj widziałem ten film, rzeczywiście bardzo entuzjastyczny
Właściwie to się z Pertynem zgadzam, świetne auto z tej naszej Insigni. Mimo wad.
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: środa 06 lut 2019, 16:07
autor: wassermann
Ładna ta w teście Pertyna, oj ładna
Szkoda że nie ma benzyny w cenniku, bo diesel ma jednak wyraźnie słabsze osiągi - no i wozi dokładnie 89 kilogramów więcej nad przednią osią, co na pewno zmienia na minus prowadzenie w stosunku do benzynki.
Trochę się pod tym filmem na YT powymądrzałem w postach. Pewnie łatwo dojdziecie, które są mojego autorstwa
A co do Autocentrum i ich "teraz już wiemy, że OPC jest w planach". Taaaa...
Niestety, nie jest. Czy ten człowiek nie zwrócił uwagi, że w międzyczasie:
- Opel trafił w ręce PSA,
- PSA ma największy silnik benzynowy 1.6,
- w Europie zaostrzono normy emisji (i praktycznie co rok-dwa będą kolejne, coraz bardziej rygorystyczne),
- Insignia jest projektem 100% GM, który w realiach PSA i zapowiadanych oszcżędości jest skazany na wymarcie - a nie na rozwijanie niszowej wersji, która sprzedałaby się w kilkuset sztukach rocznie (obecna Insignia sprzedaje się ok. 100 tys. rocznie)
Zresztą co to za test, który trwa 12 minut, a facet traci 15 sekund na mocowanie się z roletą w bagażniku. No i oparć foteli nie trzeba składać przechodząc do tylnych drzwi, pan nie użył właściwie dźwigienek po bokach bagażnika (chyba że te już się popsuły
) Wiedza też szwankuje, bo (1) benzyna jest niedostępna w cenniku od 9 miesięcy, a (2) diesel ma 480, a nie 400 Nm. A ocena samochodu wyłącznie przez pryzmat wyglądu i parametru 0-100, to trochę za mało jak na - hmmm - profesjonalistę?
15.5 l/100km w dieslu -
Już więcej słowa na moje 2.0T złego nie powiem. Choć i tak jestem pewien, że pan testujący mocno musiał się postarać. Chyba że to taka sama prawda jak to, że Franz miał strzelać do papieża.
M.
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: środa 06 lut 2019, 16:13
autor: Oberon
radekj pisze:Dzisiaj widziałem ten film, rzeczywiście bardzo entuzjastyczny
Właściwie to się z Pertynem zgadzam, świetne auto z tej naszej Insigni. Mimo wad.
Szkoda ze w testach aut nie biorą pod uwagę poziomu obsługi klienta przez markę... A tu już w Oplu jest tragicznie
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: czwartek 07 lut 2019, 08:25
autor: jami
wassermann pisze: ↑środa 06 lut 2019, 16:07
15.5 l/100km w dieslu -
Już więcej słowa na moje 2.0T złego nie powiem.
wyłapuję każdy test i informację na temat silnika DTR w Insigni B. W zasadzie z każdego źródła wynika, że silnik ten spala duże (za duże) ilości ropy. W porównaniu do DTH oraz innych diesli. Większa moc o 40KM i moment 80Nm, w stosunku do DTH, nie uzasadniają tak kosmicznego spalania, jak wynika z zamieszczanych informacji. Nie chcę się rozwodzić dlaczego tak jest. Po prostu jest i dla mnie to argument, żeby w taką wersję nie wchodzić. Pewnie lepiej kupić benzynę
Albo chipować DTH i mieć pewnie podobne, a może nawet lepsze osiągi. Szkoda tylko napędu na 4 koła, jeżeli wszystkie DTR takowy mają
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: czwartek 07 lut 2019, 08:33
autor: Mario
Ja mam ten silnik, skrzynię automatyczną, napęd 4x4, koła 20’ i nie wiem co bym musiał zrobić, żeby 15 litrów spaliła, jeżdżę dość dynamicznie i średnie spalanie po 10 kkm mam 9 litrów, wydaje mi się że te 15 litrów to przesada
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: czwartek 07 lut 2019, 09:02
autor: jami
średnie spalanie to ja mam na poziomie 6,5 l/100km. Insignia to nie jest mój pierwszy samochód z dieslem i nie wyobrażam sobie średniego spalania na poziomie 9 l/100km. Być może przyzwyczaiłeś się, że tak ma być, ale moim zdaniem nie powinno. Takie średnie spalania to mają znajomi w dieslach 3.0 z mocami grubo ponad 200KM i sporo większym momentem niż w DTR.
Nie jest jednak moim zamiarem wywoływanie dyskusji o spalaniu, bo to temat mocno subiektywny i zależny od wielu czynników. Tym niemniej niepokoi mnie spora różnica w tym temacie pomiędzy DTH i DTR. To takie moje subiektywne spostrzeżenie, bo zastanawiałem się, czy nie warto zmienić DTH na DTR
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: czwartek 07 lut 2019, 09:35
autor: Mario
Skoro masz 6.5 średnie, to ile by cię zadowoliło 4.5?
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: czwartek 07 lut 2019, 10:29
autor: radekj
Oberon pisze: ↑środa 06 lut 2019, 16:13
Szkoda ze w testach aut nie biorą pod uwagę poziomu obsługi klienta przez markę... A tu już w Oplu jest tragicznie
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Bardzo szkoda że nie biorą pod uwagę! Ja póki co jestem zadowolony z obsługi jako takiej. Kontakt z dealerem, jednym czy drugim, jest. W razie czego auto zastępcze jest. Oczywiście jestem wk....y czekaniem 3 miesiące na części! Choć to nie bezpośrednia wina dealera, bo sama centrala Opla w Warszawie nic nie może, co najwyżej "zgłosić zapotrzebowanie"... ale takie rzeczy też mają znaczenie w ogólnym rozrachunku!
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: czwartek 07 lut 2019, 11:16
autor: jami
Mario pisze: ↑czwartek 07 lut 2019, 09:35
Skoro masz 6.5 średnie, to ile by cię zadowoliło 4.5?
Trudne pytanie
Jeżdżę hybrydą, która w Warszawie średnio spala pod moją nogą poniżej 4 l/100km benzyny. Oczywiście przy spokojnej jeździe, a nie żyłowaniu samochodu.
Diesel zadowala mnie tymi 6,5 l/100km (ostatni przejazd 3000 km po Europie dał średnią 6,0 l/100km), bo w benzynie 2,4 miałem zawsze około 10l/100km. W tym kontekście 9l/100km w DTR przy obecnych cenach ropy wygląda mało ciekawie.
Interesują mnie jak najniższe koszty przejechania każdych 100km, ponieważ za paliwo płacę z własnej kasy i nie pokrywa mi tego pracodawca. Same wartości "litrów" mnie nie podniecają, liczy się koszt na 100km i koszt utrzymania samochodu.
W Insigni podoba mi się łatwość i przyjemność podróżowania na trasie z wysokimi prędkościami przy rozsądnym zużyciu paliwa i tankowaniach co ok. 900km. To niewątpliwa zaleta diesla w porównaniu z benzyną.
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: czwartek 07 lut 2019, 12:42
autor: Maciek
jami pisze: ↑czwartek 07 lut 2019, 08:25
wyłapuję każdy test i informację na temat silnika DTR w Insigni B. W zasadzie z każdego źródła wynika, że silnik ten spala duże (za duże) ilości ropy. W porównaniu do DTH oraz innych diesli. Większa moc o 40KM i moment 80Nm, w stosunku do DTH, nie uzasadniają tak kosmicznego spalania, jak wynika z zamieszczanych informacji. Nie chcę się rozwodzić dlaczego tak jest.
to ja ci powiem, dlaczego tak jest - to się nazywają prawa fizyki.
Każdy pięciometrowy samochód w dieslu, z 200-konnym silnikiem, napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów będzie średnio palił w okolicach 9-10 l/100km.
Jeśli chcesz mniejsze zużycie paliwa, to musisz zrezygnować z wielkości, mocy silnika, napędu 4x4, automatu. Proste. Pewne rzeczy da się oszukać w testach labolatoryjnych, ale w praktyce, nie da się wygenerować przyśpieszenie w 200-konnym aucie na poziomie auta 100-konnego. Skok pedału gazu jest taki sam, a rozkład mocy zupełnie inny.
Z osiągami Insignii GSI 210KM nie jest tak źle. Osiągi na poziomie Superb TDI 190KM 4x4, na trasie Opel jest ździebko szybszy.
http://www.zeperfs.com/en/duel7358-6035.htm
Ogólnie nie jestem fanem diesli, na filmie Pertyńskiego słychać, jak silnik klekocze. Ale przynajmniej ten diesel ma jakiś sensowny zasięg przy mikrozbiorniczku, jaki zafundował Insignii Opel.
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: czwartek 07 lut 2019, 13:35
autor: wassermann
Superb 190 KM 4x4 szału nie robi
http://dailydriver.pl/test/test-skoda-s ... 90-km-4x4/
41 sekund 0-200.
Insignia 210 KM 4x4 ok. 35 sekund.
Insignia 170 KM FWD ok. 43 sekund.
Można kupić 170 KM, zrobić program
I wybrać jedyną dostępną w Insignii konfigurację 4x4 ze skrzynią manualną, właśnie w dieslu 170 KM.
Choć po tym co piszą o masowo padających sprzęgłach nawet w serii, ja bym się nie zdecydował. A sam chciałem, tyle że nie było manuala w 2.0T!
M.
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: piątek 08 lut 2019, 01:11
autor: jurass
jami pisze: ↑czwartek 07 lut 2019, 09:02
nie wyobrażam sobie średniego spalania na poziomie 9 l/100km
E tam, cza mieć otwarty umysł.
B20DTH, GS, manual, FWD. Jeździłem przez 3 miesiące rok temu. Wynik z jazdy po Warszawie.
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: piątek 08 lut 2019, 07:17
autor: radekj
Dokładnie. Sprawdziłem z ciekawości Fuelio i średnie spalanie mam pomiędzy 10.5 a 15 l/100km. Jak jest trasa to spada, jak jest dużo miasta to wzrasta. Jak mam fantazję to jeżdzę eco, jak nie mam to w trybie sport.
Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie
: piątek 08 lut 2019, 09:24
autor: jami
jurass pisze: ↑piątek 08 lut 2019, 01:11
jami pisze: ↑czwartek 07 lut 2019, 09:02
nie wyobrażam sobie średniego spalania na poziomie 9 l/100km
E tam, cza mieć otwarty umysł.
B20DTH, GS, manual, FWD. Jeździłem przez 3 miesiące rok temu. Wynik z jazdy po Warszawie.
dla mnie to są tendencyjne teksty
pokazujesz zużycie paliwa na odcinku KILKUDZIESIĘCIU km po jeździe po mieście. O czym to świadczy? Moim zdaniem o niczym
Idąc tym tokiem rozumowania mogę udowodnić, że auto z silnikiem 1.0 spali tyle samo w specyficznych warunkach, albo, że auto z silnikiem benzynowym 2,4 spali średnio 6,8 (tyle udało mi się raz uzyskać przy spokojnej jeździe)
Mam nadzieję, że będziemy rozmawiać o średnich zużyciach na dłuższych odcinkach i wielokrotnie powtarzane. Wtedy można wyciągnąć jakieś wnioski