Automat w Insigni - opinie

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
Potasik
Posty: 72
Rejestracja: piątek 29 wrz 2017, 12:04
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 Turbo 260KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: Potasik » piątek 23 mar 2018, 11:29

odoja pisze:
czwartek 22 mar 2018, 16:43
Życie ;). Meśka czy BMW kupisz, i to samo możesz mieć ,tak samo Passata z DSG, znamłem menagera , który mówił , że już nigdy w życiu nie wsiądzie do auta ze skrzynią DSG, Passat psuł mu się chyba z jeszcze większą częstotliwością niż Twój Opel :). Nawet AT 6 jest dynamiczna, w zwyczajnym prowadzeniu, podczas wyprzedzania i ogólnym użytkowaniu. Niektórzy biorą te zwykłe auta ze stosunkowo niską mocą jako auta wyścigowe wręcz, nie wiem skąd się to bierze...

Dodano po 5 minutach 59 sekundach:
Potasik pisze:
środa 07 mar 2018, 15:17
AT6 jest rozwiązaniem jeśli nie zależy Ci na dynamice jazdy - natomiast jesli, jak domniemam, spodobała ci się szybkość DSG to jedyną alternatywą (tak czy siak wolniejszą) jest AT8. Osobiście uważam tę skrzynię za udaną jak na stosunkowo krótki czas użytkowania.
Nie wprowadzaj w błąd , bo AT 6 potrafi być dynamiczna, nie zapominaj m że jeździsz po drogach ,a nie po torze. Przykład, wczoraj wybrałem się na narty we czwórkę, w tym trójka dość rosłych gości, plus narty, i cały osprzęt ,bagażnik full. Bez problemów pod górę zdołałem wyprzedzić 2 auta mając jeszcze mały zapas mocy gdyby coś "nagle" objawiło się na drugim pasie. Choć wiadomo , że cudów nie ma z takiego silnika, ale nie o to chodzi, tak samo jest z 260 km,to jest auto klasy średniej, a sport ma tylko i wyłącznie w nazwie jak większość tego typu aut. Chcesz auto DYNAMICZNE, nie ma co patrzeć na półkę aut klasy średniej w ogóle(poza wyjątkami oczywiście) kup BMW w wersji M albo mercedesa w AMG albo porównawczy samochód, tam jest DYNAMIKA. ;).
Nie wprowadzam w błąd, kolega Marcin wspomniał "Jezdziłem Superbem z DSG (190KM diesel) na próbnej i przyznam, że było ciekawie". Z całym szacunkiem, jeśli ktoś mówi że w 2.0 TDI 190km DSG dynamika była tylko "ciekawa" to w 1.5 165km z AT6 nie będzie dynamiczne. To jest kwestia porównania, punktu odniesienia, jak ktoś się przesiądzie z Astry 1.4 Twinport to oszaleje w AT6 z radości. Ja nie jestem maniakiem przyspieszeń bo inaczej wziąłbym hothatcha w podobnej cenie, ale uważam że wydając ponad 100k na samochód powinien być bardziej dynamiczny (200km z Astry to ideał byłby) ale to zależy od osobistych upodobań bo np. dla mnie skóra, keyless czy HUD nie jest w istotne, a są koledzy którzy kupią model 140km z full opcją - i to jest fajne że ludzie się różnią:)

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: coolik » piątek 23 mar 2018, 11:44

Wydaje mi się, że można już zamawiać z 200KM Astrowym, więc za kilka lat jak będziesz zmieniał to będzie fajna opcja. Ja też bym pewnie wybrał z rozsądku taki, jakby był gdy zamawiałem. Ale z drugiej strony cieszę się, że nie było, bo bym nigdy nie miał 260KM :)
A co do skrzyni, bo trochę offtop zrobiłem. Dla mnie najfajniej pracował automat Mazdy (DSG jest szybkie, ale mnie opóźnienie przy starcie denerwowało) i AT8 jest moim zdaniem porównywalne z Mazdowska skrzynią. AT6 nie daje tej dynamiki jednak.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: pancer » piątek 23 mar 2018, 13:35

@coolik Skąd masz info że do gamy silników wchodzi 200KM? Do gamy Insignii B?

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: radekj » piątek 23 mar 2018, 13:39

pancer pisze:
piątek 23 mar 2018, 13:35
@coolik Skąd masz info że do gamy silników wchodzi 200KM? Do gamy Insignii B?
okiem-dealera-norma-emisji-spalin-euro-6-2-t171.html

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: Niebrzyd » poniedziałek 26 mar 2018, 10:46

potwierdzam opinie coolika
AT8 pracuje bardzo podobnie do AT Mazdy
niemniej jednak, ja bym nie rozważał samochodu bez AT

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: andrew » sobota 31 mar 2018, 19:14

Niebrzyd pisze:
poniedziałek 26 mar 2018, 10:46
potwierdzam opinie coolika
AT8 pracuje bardzo podobnie do AT Mazdy
niemniej jednak, ja bym nie rozważał samochodu bez AT
Ta skrzynia zrobiona jest przez kitajców dla m.inn lexusa i GM a o maździe nie słyszałem.

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: Nix » sobota 31 mar 2018, 20:40

andrew pisze:
sobota 31 mar 2018, 19:14
Niebrzyd pisze:
poniedziałek 26 mar 2018, 10:46
potwierdzam opinie coolika
AT8 pracuje bardzo podobnie do AT Mazdy
niemniej jednak, ja bym nie rozważał samochodu bez AT
Ta skrzynia zrobiona jest przez kitajców dla m.inn lexusa i GM a o maździe nie słyszałem.
Ta skrzynia nie jest zrobiona przez kitajców.
Ani AT 8 ani AT 6.Obie są Amerykańskie.

http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/mnh/

http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/m5u/

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: andrew » sobota 31 mar 2018, 21:34

Nix pisze:
sobota 31 mar 2018, 20:40
andrew pisze:
sobota 31 mar 2018, 19:14
Niebrzyd pisze:
poniedziałek 26 mar 2018, 10:46
potwierdzam opinie coolika
AT8 pracuje bardzo podobnie do AT Mazdy
niemniej jednak, ja bym nie rozważał samochodu bez AT
Ta skrzynia zrobiona jest przez kitajców dla m.inn lexusa i GM a o maździe nie słyszałem.
Ta skrzynia nie jest zrobiona przez kitajców.
Ani AT 8 ani AT 6.Obie są Amerykańskie.

http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/mnh/

http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/m5u/
wg mnie to nie jest ta skrzynia - ona może przenosić 1000nM a nasza przy max 460 NM (taki planują zapakować diesel do isi) a przy benzynie mamy 400 NM - poza tym w tym linku jest specyfikacja aut i nie ma tam motoru poniżej V8

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: Nix » sobota 31 mar 2018, 22:38

Trudno.Bo według producenta to jest ta skrzynia.
Mówię o AT6
AT 8,zgoda ,pomyliłem się i wkleiłem zły link.
Ta skrzynia to AF50 i faktycznie jest robiona przez Japończyków dla GM a teraz PSA.

Dodano po 26 minutach 35 sekundach:
Potasik pisze:
piątek 23 mar 2018, 11:29
odoja pisze:
czwartek 22 mar 2018, 16:43
Życie ;). Meśka czy BMW kupisz, i to samo możesz mieć ,tak samo Passata z DSG, znamłem menagera , który mówił , że już nigdy w życiu nie wsiądzie do auta ze skrzynią DSG, Passat psuł mu się chyba z jeszcze większą częstotliwością niż Twój Opel :). Nawet AT 6 jest dynamiczna, w zwyczajnym prowadzeniu, podczas wyprzedzania i ogólnym użytkowaniu. Niektórzy biorą te zwykłe auta ze stosunkowo niską mocą jako auta wyścigowe wręcz, nie wiem skąd się to bierze...

Dodano po 5 minutach 59 sekundach:
Potasik pisze:
środa 07 mar 2018, 15:17
AT6 jest rozwiązaniem jeśli nie zależy Ci na dynamice jazdy - natomiast jesli, jak domniemam, spodobała ci się szybkość DSG to jedyną alternatywą (tak czy siak wolniejszą) jest AT8. Osobiście uważam tę skrzynię za udaną jak na stosunkowo krótki czas użytkowania.
Nie wprowadzaj w błąd , bo AT 6 potrafi być dynamiczna, nie zapominaj m że jeździsz po drogach ,a nie po torze. Przykład, wczoraj wybrałem się na narty we czwórkę, w tym trójka dość rosłych gości, plus narty, i cały osprzęt ,bagażnik full. Bez problemów pod górę zdołałem wyprzedzić 2 auta mając jeszcze mały zapas mocy gdyby coś "nagle" objawiło się na drugim pasie. Choć wiadomo , że cudów nie ma z takiego silnika, ale nie o to chodzi, tak samo jest z 260 km,to jest auto klasy średniej, a sport ma tylko i wyłącznie w nazwie jak większość tego typu aut. Chcesz auto DYNAMICZNE, nie ma co patrzeć na półkę aut klasy średniej w ogóle(poza wyjątkami oczywiście) kup BMW w wersji M albo mercedesa w AMG albo porównawczy samochód, tam jest DYNAMIKA. ;).
Nie wprowadzam w błąd, kolega Marcin wspomniał "Jezdziłem Superbem z DSG (190KM diesel) na próbnej i przyznam, że było ciekawie". Z całym szacunkiem, jeśli ktoś mówi że w 2.0 TDI 190km DSG dynamika była tylko "ciekawa" to w 1.5 165km z AT6 nie będzie dynamiczne. To jest kwestia porównania, punktu odniesienia, jak ktoś się przesiądzie z Astry 1.4 Twinport to oszaleje w AT6 z radości. Ja nie jestem maniakiem przyspieszeń bo inaczej wziąłbym hothatcha w podobnej cenie, ale uważam że wydając ponad 100k na samochód powinien być bardziej dynamiczny (200km z Astry to ideał byłby) ale to zależy od osobistych upodobań bo np. dla mnie skóra, keyless czy HUD nie jest w istotne, a są koledzy którzy kupią model 140km z full opcją - i to jest fajne że ludzie się różnią:)
Ja będę miał akurat porównanie bo na codzień jeżdżę Superbem z 6 DSG 220KM i nie spodziewam się po Oplu wiele jeśli chodzi o dynamikę ze względów oczywistych.
Mamy jeszcze w domu Mokkę w automacie i raczej swoje wrażenia plasowałbym w tych rejonach,czyli dostojna i plynna jazda,bo tak się tą Mokką jeździ mimo że to zupelnie inne auto.
Ale nie potrzebuję samochodu żeby nim kapcie zrywać tylko żeby na siebie zarabiał.
A przy okazji żeby był cichy,wygodny,w miarę ekonomiczny i jakoś wyglądał.
DSG ma swoje zalety i wady.
Przede wszystkim szybciej się zużywa co przy założonym przebiegu 200-250k może mieć znaczenie.Szybko zmienia biegi,bo wlasciwie ciągle pracuje pod obciążeniem,w skrócie to jakby dwie skrzynie w jednej obudowie.
U mnie,kiedy zostawię samochód na pochyłości,czasem trzeba pokonać duży opór dźwigni żeby wrzucić "D".Taka już uroda.
Poza tym jeśli ktoś jest przyzwyczajony do skrzyń hydrokinetycznych to może go irytować "szarpanie" samochodu w korkach czy przy wolnej jeździe.
Nie jestem na forum Skody i nie wiem co się tam pisze ale moja potrafi wysiorbać nawet 12- 13 ltr w mieście.I na koniec.W samochodzie za 167 000
mogłyby dać się wyregulować drzwi (ASO pracuje nad tym od pół roku)czy nie trzeszczeć plastiki.
Nie wiem jak będzie z Insignią ale jest o ponad 40 tys.tańsza więc liczę się z niedoróbkami🙄
Ale jestem w stanie je przeżyć jeśli nie będę musiał spędzać czasu w ASO co chwila.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: andrew » niedziela 01 kwie 2018, 06:51

co ciekawy wywód wrzuciłeś - i dobrze bo to są Twoje doświadczenia, tak odbierasz auto i fajnie. Takie opisy są najcenniejsze, bo są od nas a nie od sprzedawców lub producentów. Ja powożę isią od 2011 AT6 no i w sumie nic złego się nie działo. Czasami jak mam ochotę trochę szybciej pozmieniać to faktycznie ma momenty zastanowienia, no ale jak się pozna auto to da się wytrzymać. Automatami jeździ ok 30 lat więc wiem co piszę. W sumie0 w tej isi nie jest najgorzej, a jak będzie w AT8 - sam jestem ciekawy. Na jeździe z dealerem nie udało mi się jej porządnie wkręcić (na max obroty) pomimo sportu, a z łopatek nie chciałem korzystać bo pasażer (dealer) troszkę przyzieleniał :). czytając już uwagi użytkowników ja myślę że będą z niej ludzie. wifziałem jakiś film o tej skrzyni - jak namierzę to wkleję.

Dodano po 22 minutach 9 sekundach:
andrew pisze:
niedziela 01 kwie 2018, 06:51
co ciekawy wywód wrzuciłeś - i dobrze bo to są Twoje doświadczenia, tak odbierasz auto i fajnie. Takie opisy są najcenniejsze, bo są od nas a nie od sprzedawców lub producentów. Ja powożę isią od 2011 AT6 no i w sumie nic złego się nie działo. Czasami jak mam ochotę trochę szybciej pozmieniać to faktycznie ma momenty zastanowienia, no ale jak się pozna auto to da się wytrzymać. Automatami jeździ ok 30 lat więc wiem co piszę. W sumie0 w tej isi nie jest najgorzej, a jak będzie w AT8 - sam jestem ciekawy. Na jeździe z dealerem nie udało mi się jej porządnie wkręcić (na max obroty) pomimo sportu, a z łopatek nie chciałem korzystać bo pasażer (dealer) troszkę przyzieleniał :). czytając już uwagi użytkowników ja myślę że będą z niej ludzie. widziałem jakiś film o tej skrzyni - jak namierzę to wkleję.
znalazłem więc podaję link - bardzo ciekawe tylko trzeba być cierpliwym
https://www.youtube.com/watch?v=Ehgwf_C5zgY

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: Nix » niedziela 01 kwie 2018, 09:10

Super.Konkretne i merytoryczne.Dzięki za link.
Trochę żałuję że nie mam tej skrzyni zamiast szóstki ale coż.Na dobrą sprawę jeszcze nie jechałem Insignią w automacie bo dealer nie miał
więc nie będę narzekał na własną prośbę😆
Myślę że będzie OK.
Kilku kolegów tutaj ma te skrzynie i nie dostali jeszcze zawału,więc pocieszam się że ja też nie dostanę😜Dołożyłem łopatki ale tylko dla wygody i bo były niedrogie ale to tylko sterowanie czyli sygnał idzie z kierownicy a nie z wybieraka wiec
szybsza przez to nie będzie. Tak jak
"sportowe"są pedały i kierownica😜
Wszystkim malkontentom szukającym sportowych wrażeń raczej radziłbym udanie się do innego salonu sprzedaży bo to samochód do innych celów moim zdaniem.
Teraz już zresztą za poźno by się przejmować.
Samochód odbieram na dniach.

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: coolik » niedziela 01 kwie 2018, 09:40

Ja tam na tę skrzynię nie narzekam. Wydaje mi się, że działa całkiem szybko, porównując z Mazdowską. Jeszcze nie sprawdzałem trybu sport, bo mi ledwie 1kkm stuknęło po niecałym miesiącu, a chucham i dmucham na razie :) I nie udało mi się jej jeszcze wkręcić na więcej niż 3tysiące obrotów.

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: Nix » niedziela 01 kwie 2018, 11:17

coolik pisze:
niedziela 01 kwie 2018, 09:40
Ja tam na tę skrzynię nie narzekam. Wydaje mi się, że działa całkiem szybko, porównując z Mazdowską. Jeszcze nie sprawdzałem trybu sport, bo mi ledwie 1kkm stuknęło po niecałym miesiącu, a chucham i dmucham na razie :) I nie udało mi się jej jeszcze wkręcić na więcej niż 3tysiące obrotów.
Jeśli samochód nie jedzie jak wóz z węglem,a wygląda na to że nie,to dla mnie OK.
Tylko że Ty masz 260 "kuni" z tego co pamietam a ja o 100 mniej.
Ostatnio zmieniony niedziela 01 kwie 2018, 12:58 przez Nix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: andrew » niedziela 01 kwie 2018, 11:54

jeśli chodzi o 6 to ja ją ćwiczę na benzynie 220 kM jest całkiem nieźle. No i nic mi się z nią nie działo złego.

Mikiniki
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 11 mar 2018, 10:02
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: 1.5 165KM AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Katowice
Województwo: Śląski

Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE

Postautor: Mikiniki » niedziela 01 kwie 2018, 19:30

Ja już przećwiczyłem dwie 6 i też jestem zadowolony, wprawdzie w pierwszej isi mi padła po 120tys. ale to była wina Opla który upierał się by nie wymieniać w niej oleju. W drugiej isi wymieniam co 60tys. i narazie po trzech zmianach ciągle działa:)
Do manetek warto dopłacić, ponieważ skrzynia długo myśli, przy wyprzedzaniu warto więc pstryknąć 1lub 2 razy w lewą manetkę i odrazu mamy właściwy bieg, a po chwili (nie wiem od czego ta chwila zależy) samo wraca do automatu. Mam nadzieje że w nowej też tak to będzie działało bo już się do tego przyzwyczaiłem a racji że teraz będę miał benzynę to pstrykać będzie trzeba częściej...


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości