Automat w Insigni - opinie
-
- Posty: 209
- Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Ślask
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
Wraca do automatu ,nie wiem też po której chwili, ale wraca .
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
użytkownicy którzy maja automatyczną skrzynię - napiszcie coś o tym czy faktycznie AT8 jest skrzynią adaptacyjną i czy zbiera ona info o tym jak jeździ kierowca a potem dostosowuje się do jego stylu jazdy. Jeśli tak jest to można chyba w ASO kasować zapamiętany styl jazdy. Jako wieoletni użytkownik automatów zawsze mi to nie pasowało. Najgorzej jak skrzynia pomyśli za ciebie. A może ten AT8 nie jest adaptacyjny?
-
- Posty: 338
- Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wro
- Województwo: DLN
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
W trybie "Normal" (nie Tour i nie Sport) jest podobno adaptacyjny. Ja na razie nie zauważyłem, żadnej adaptacji Ale może za mało jeszcze przejeździłem.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
Ciekawe jak niby taka adaptacja miałaby funkcjonować w przypadku, gdy samochód ma dwóch kierowców o odmiennych nawykach?
Na szczęście moja żona i ja jeździmy podobnie energicznie. A będzie to nasz pierwszy automat - z braku wyboru...
A jak to jest ze sterowaniem łopatkami? Czy słucha natychmiast gdy tylko ją dotknę, bo zechcę zredukować i wskoczyć na ok. 4500+ rpm, żeby wyhamować silnikiem (w benzynie)? Czy zdarzają się "odmowy"? Na filmie z jazdy GSi z kierowcą testowym (Volker Strycek) widziałem niepokojące komunikaty na blacie: "zmiana niemożliwa".
M.
Na szczęście moja żona i ja jeździmy podobnie energicznie. A będzie to nasz pierwszy automat - z braku wyboru...
A jak to jest ze sterowaniem łopatkami? Czy słucha natychmiast gdy tylko ją dotknę, bo zechcę zredukować i wskoczyć na ok. 4500+ rpm, żeby wyhamować silnikiem (w benzynie)? Czy zdarzają się "odmowy"? Na filmie z jazdy GSi z kierowcą testowym (Volker Strycek) widziałem niepokojące komunikaty na blacie: "zmiana niemożliwa".
M.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: piątek 29 wrz 2017, 12:04
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 Turbo 260KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
Jak mam być szczery to adaptacja wg mnie jest conieco naciągana, tzn ja obserwuję jedynie szybszą reakcję przy energiczniejszym dociskaniu gazu ale to norma a nie adaptacja. Łopatki są bardzo fajne ale na pewno nie stosuję ich często, dobrze jest przejść na manualna jedynkę jak zależy nam na bardzo szybkim ruszeniu albo zredukcować szybko przed wyprzedzaniem. Skłamałbym mówiąc że działają natychmiastowo (DSG jest szybsze) ale tak czy inaczej bardzo przyzwoicie. Odmowy się zdarzają ale przy na serio patologicznych parametrach i to w obie strony (zarówno w gore jak i w dół).
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
zdarzają się odmowy - elegancko pisze:wassermann pisze: ↑środa 11 kwie 2018, 06:59Ciekawe jak niby taka adaptacja miałaby funkcjonować w przypadku, gdy samochód ma dwóch kierowców o odmiennych nawykach?
Na szczęście moja żona i ja jeździmy podobnie energicznie. A będzie to nasz pierwszy automat - z braku wyboru...
A jak to jest ze sterowaniem łopatkami? Czy słucha natychmiast gdy tylko ją dotknę, bo zechcę zredukować i wskoczyć na ok. 4500+ rpm, żeby wyhamować silnikiem (w benzynie)? Czy zdarzają się "odmowy"? Na filmie z jazdy GSi z kierowcą testowym (Volker Strycek) widziałem niepokojące komunikaty na blacie: "zmiana niemożliwa".
M.
zmiana biegu niemożliwa -
właśnie jak chcesz pięknie hamować motorem
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
Hmm. Pozostaje się przekonać za parę miesięcy osobiście.
Ale rozumiem, że w trybie M mogę pociągnąć obroty wysoko ile zechcę, a potem zdjąć nogę z gazu i auto hamuje silnikiem i zostaje na wcześniejszym biegu? Pytam pod kątem jazdy krętymi drogami, gdzie lubię trzymać silnik na obrotach. W manualnej zamiast mieszać lewarkiem zwykle cisnę na III. biegu, bo w poprzedniej 2.0T to przełożenie obsługuje efektywnie zakres prędkości 50-150 km/h i nie są to parametry graniczne... W AT8, wiadomo, przełożeń jest więcej i są krótsze, ale idea prowadzenia nie zmienia się. Nie chciałbym, żeby automat na siłę wbijał mi kolejne biegi, pozbawiając efektu hamowania silnikiem i powodując wejście w zakręt z niskimi obrotami.
M.
Ale rozumiem, że w trybie M mogę pociągnąć obroty wysoko ile zechcę, a potem zdjąć nogę z gazu i auto hamuje silnikiem i zostaje na wcześniejszym biegu? Pytam pod kątem jazdy krętymi drogami, gdzie lubię trzymać silnik na obrotach. W manualnej zamiast mieszać lewarkiem zwykle cisnę na III. biegu, bo w poprzedniej 2.0T to przełożenie obsługuje efektywnie zakres prędkości 50-150 km/h i nie są to parametry graniczne... W AT8, wiadomo, przełożeń jest więcej i są krótsze, ale idea prowadzenia nie zmienia się. Nie chciałbym, żeby automat na siłę wbijał mi kolejne biegi, pozbawiając efektu hamowania silnikiem i powodując wejście w zakręt z niskimi obrotami.
M.
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
na AT8 czekam i nie mogę się wypowiedzieć, ale myślę podobnie jak Tywassermann pisze: ↑środa 11 kwie 2018, 10:03Hmm. Pozostaje się przekonać za parę miesięcy osobiście.
Ale rozumiem, że w trybie M mogę pociągnąć obroty wysoko ile zechcę, a potem zdjąć nogę z gazu i auto hamuje silnikiem i zostaje na wcześniejszym biegu? Pytam pod kątem jazdy krętymi drogami, gdzie lubię trzymać silnik na obrotach. W manualnej zamiast mieszać lewarkiem zwykle cisnę na III. biegu, bo w poprzedniej 2.0T to przełożenie obsługuje efektywnie zakres prędkości 50-150 km/h i nie są to parametry graniczne... W AT8, wiadomo, przełożeń jest więcej i są krótsze, ale idea prowadzenia nie zmienia się. Nie chciałbym, żeby automat na siłę wbijał mi kolejne biegi, pozbawiając efektu hamowania silnikiem i powodując wejście w zakręt z niskimi obrotami.
M.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: piątek 29 wrz 2017, 12:04
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 Turbo 260KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
Potwierdzam auto zostaje na biegu ale do pewnego momentu, jak obroty zejdą bardzo nisko (myślę że jakieś 1200/min) to sam wrzuci niższy bieg.
-
- Posty: 219
- Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia B GS
- Silnik: 1,5XFT AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
Poprzednio miałem Inisgnie A 2.0 CDTi 160 KM AT, powiem tak, generalnie źle się nie jeździ 165KM, niestety brakuje Nm, w Inisgni A miałem 350Nm a teraz mam 250Nm, to jest duża odczuwalna różnica.
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
Mam już Isię 1.5 165km i jest tak jak podejrzewałem. Czuć niedostatek Nm w pustym aucie, boję się co będzie jak zabiorę rodzinę na wakacje z wypakowanym bagażnikiem. Wcześniej miałem ok 400Nm więc różnicę czuć. Jest jednak jedno "ale". Z dnia na dzień jeździ mi się nią coraz lepiej. Prawdopodobnie na coraz więcej sobie pozwalam, bo nadal jest to faza docierania. Z Żoną stwierdziliśmy że przyśpiesza liniowo i ma charakterystykę silnika wolnossącego. Przez to, że wcześniej po przekroczeniu 2k obrotów ktoś kopał mocno poprzednie auto w zad, teraz gdy tego kopnięcia nie mam zdaje się jakby auto nie przyśpieszało, a to jest błąd. Gdy patrzymy na prędkościomierz to ta wskazówka cały czas się przesuwa, ale ruchem jednostajnym. Generalnie jestem zadowolony, czekam tylko na wakacyjny wyjazd aby zweryfikować to zadowolenie po dociążeniu auta.
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
Właśnie tak działa to turbo w benzynie. Nie czuć tak tego wciskania w fotel, bo idzie dłużej na każdym biegu. I zapewne pogoniłaby poprzednią isie w realnym przyspieszaniu.
-
- Posty: 209
- Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Ślask
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
Idzie, idzie fajnie oczywiście jak na 165 koni. Zimą jechałem na narty , 4 tęgich chopów, bagażnik załadowany butami,kurtkami, nartami etc. Nawet pod górkę zbierał się całkiem zwinnie. I to jest fakt, on cały czas przyśpiesza jednostajnie, wiadomo ,powyżej 120 km\h już jest tak se,ale to jest tylko 165 koników . Jedyne co mogliby dać to tryb sport chociaż do samej skrzyni, bo dobrze się zbiera,ale menda w niemal najciekawszym momencie musi zmienić bieg, a tryb sport załatwił by sprawę .
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: AUTOMAT W INSIGNI - OPINIE
Ja dopiero w sierpniu będę miał pierwszy wyjazd z załadowanym kombi, całą rodziną na pokładzie i bagażnikiem z 3 rowerami na haku. Zobaczymy jak będzie szedł z tymi 250Nm pod maską. Konie wtedy nie będą miały wiele do gadania.
-
- Posty: 209
- Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Ślask
Re: Automat w Insigni - opinie
Z takim bagażem to nawet ta 260 konna nie byłą by super zwinna ;P A poza tym, jadąc w takim składzie i tak pierwsze co liczy się bezpieczeństwo a nie dynamiczne manewry (no chyba, że sytuacja tego naprawdę wymaga)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości