Dziwne stuki w zawieszeniu

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
odoja
Posty: 209
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 165 AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żywiec
Województwo: Ślask

Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: odoja » poniedziałek 04 paź 2021, 15:46

Witam,

podczas wolnej jazdy,tak do 50km/h słyszę w środkowej/tylnej części zawieszenia dziwne stuki. Głównie podczas ruszania (przód/tył) i na idealnej drodze ten dźwięk się rozchodzi po kabinie. Ostatnio byłem w aso na przeglądzie, klocki, tarcze, jakaś pierdoła gumowa było wymieniane, innych nieprawidłowości nie zauważyli. Gościowi z aso o tym wspomniałem, wspomniał mi coś o baku, i żebym był uważny na jakieś dźwięki w zależności od jego poziomu. Hmmm, i niby jak jest pół baku np. to bardziej słychać niż jak jest pełny, ale znowu jak jest niemal pusty też słychać tak samo...

Ktoś miał podobny problem ze stukaniem jeśli w kołach jest wszystko ok?

deen
Posty: 43
Rejestracja: wtorek 18 cze 2019, 20:28
Posiadane auto: 2019 GS 1,5T Automat
Silnik: 1,5T
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wroclaw
Województwo: DLN

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: deen » środa 06 paź 2021, 18:51

U mnie tez jest tak, ze jesli bak nie jest w 100% pelny, to przy ruszeniu na skrecie i nastepujacym pozniej przyhamowaniu slychac takie pukniecie.
Myslalem, ze to zawieszenie, ale chyba to jednak paliwo w baku.

(Skrecam w lewa strone na ruchliwej ulicy, a zaraz za skrzyzowaniem sa tory tramwajowe i musze przyhamowac, sprawdzic, czy cos akurat nie jedzie.
W tym wlasnie momencie slysze to pukniecie - i to chyba wlasnie paliwo w baku)

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: Piotr_Ww » czwartek 07 paź 2021, 15:19

Też mam te puknięcia, najczęściej przy ruszaniu. I co ciekawe występuje to tylko jak jest ciepło i sucho, ewentualnie po dłuższej trasie. Walczymy razem z ASO. Była wymieniona jakaś tuleja z tylu, teraz na tapetę idą zaciski bo tez podobno jakie luzy są.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
WuDoRa
Posty: 29
Rejestracja: piątek 12 kwie 2019, 14:40
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: WuDoRa » piątek 08 paź 2021, 15:58

deen pisze:
środa 06 paź 2021, 18:51
U mnie tez jest tak, ze jesli bak nie jest w 100% pelny, to przy ruszeniu na skrecie i nastepujacym pozniej przyhamowaniu slychac takie pukniecie.
Myslalem, ze to zawieszenie, ale chyba to jednak paliwo w baku.

W tym wlasnie momencie slysze to pukniecie - i to chyba wlasnie paliwo w baku)
A jesteś pewny, że to nie jest test ABS? Uaktywnia się regularnie po przekroczeniu iluś tam kilometrów na godzinę, po ruszeniu. Takie głuche puknięcie. Ten typ tak ma.
Obrazek

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: wassermann » sobota 09 paź 2021, 09:44

Test ABS jest przy pierwszym przekroczeniu 40 km/h i jest odczuwalny i delikatnie słyszalny jako "pyknięcie" gdzieś pod stopą.

M.

deen
Posty: 43
Rejestracja: wtorek 18 cze 2019, 20:28
Posiadane auto: 2019 GS 1,5T Automat
Silnik: 1,5T
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wroclaw
Województwo: DLN

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: deen » poniedziałek 11 paź 2021, 18:38

Owszem jestem pewny, ze to nie ABS.
Przy tescie ABS czuc takie jakby pykniecie w pedal gazu. W tej sytuacji, ktora opisalem nie czuc nic - tylko slychac.

odoja
Posty: 209
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 165 AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żywiec
Województwo: Ślask

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: odoja » wtorek 12 paź 2021, 14:24

Piotr_Ww pisze:
czwartek 07 paź 2021, 15:19
Też mam te puknięcia, najczęściej przy ruszaniu. I co ciekawe występuje to tylko jak jest ciepło i sucho, ewentualnie po dłuższej trasie. Walczymy razem z ASO. Była wymieniona jakaś tuleja z tylu, teraz na tapetę idą zaciski bo tez podobno jakie luzy są.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Właśnie, teraz jak jest szczególnie rano chłodno, nic ne słychać. Jak paliwo ma inną konsystencję przez chłód i mniej się rusza w baku ,a tym samym jakiś element w nim...cholera wie. W aso powiedzieli, że znają problem 8-) i czekają na odpowiedź z działu techniczego Opla :roll: bo póki co nie znają problemu. Ale moim zdaniem to raczej jest coś w baku nie tak...Bo co może stukać na idealnej nawierzchni przy 5 km/h :roll: ??

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: Piotr_Ww » wtorek 12 paź 2021, 15:26

Tylko ze u mnie to pojawiło się dopiero po 150kkm. Wcześniej była cisza. I nawet jak jest gorąco to muszę trochę przejechać żeby te stuki się pojawiły.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

odoja
Posty: 209
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 165 AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żywiec
Województwo: Ślask

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: odoja » środa 13 paź 2021, 09:58

To jest pewnie to samo. U mnie po 120k. I też czasem trzeba poczekać chwilę żeby się pojawiły. No dziadostwo tak czy siak, trzeba coś z tym zrobić.

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: Marek F » środa 13 paź 2021, 10:15

Insignia tak ma, tu skrzypi tam stuka ,trochę drażni ale ogólnie dobre auto😉. Może lekko nie w temacie 😁, mam tak że jak wsiadam do auta (auto na hamulcu ręcznym ) jest takie puknięcie jak nieraz tłumik traci temperaturę. Najpierw było przy jednym kole, myślałem
że jakaś osłona termiczna lub blacha, ale nie mogę wyłapać. Od niedawna jest to samo jak się wsiada z drugiej strony ,ewidentnie tył, koło. W ASO kontrolowali hamulce tył i zbliża się wymiana z tyłu klocków. Obstawiam może związek, takie puknięcie w rodzaju stygnącego tłumika jest tylko przy pierwszym porannym wsiadaniu jak auto postoi. Niby nic a drażni,lubię jak gra wszystko, nawet takie pierdoły

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: Piotr_Ww » środa 13 paź 2021, 17:43

Marek F, u Ciebie to raczej tuleja w zwrotnicy. Jeżeli masz gwarancje to ASO powinno wymienić zwrotnice/zwrotnicę. U mnie już wymieniona i dalej wali. Ale wymieniona tylko jedna bo wydawało mi się , że stuki dochodzą z jednej strony. Może jeszcze druga strona będzie do wymiany.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

odoja
Posty: 209
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 165 AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żywiec
Województwo: Ślask

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: odoja » piątek 15 paź 2021, 08:57

Marek F pisze:
środa 13 paź 2021, 10:15
Insignia tak ma, tu skrzypi tam stuka ,trochę drażni ale ogólnie dobre auto😉. Może lekko nie w temacie 😁, mam tak że jak wsiadam do auta (auto na hamulcu ręcznym ) jest takie puknięcie jak nieraz tłumik traci temperaturę. Najpierw było przy jednym kole, myślałem
że jakaś osłona termiczna lub blacha, ale nie mogę wyłapać. Od niedawna jest to samo jak się wsiada z drugiej strony ,ewidentnie tył, koło. W ASO kontrolowali hamulce tył i zbliża się wymiana z tyłu klocków. Obstawiam może związek, takie puknięcie w rodzaju stygnącego tłumika jest tylko przy pierwszym porannym wsiadaniu jak auto postoi. Niby nic a drażni,lubię jak gra wszystko, nawet takie pierdoły
Tu masz rację 8-) coś tu i tam skrzypi,ale generalnie po 120k też uważam , że jest fajnym autem, nie zawodzi przynajmniej mnie i jest bardzo wygodna. Choć za aktualną cenę musiałbym się 2x zastanowić, 30k różnicy względem podstawy sprzed 3 lat :D. Dużo i wiem, że reszta marek też drożeje. No ale... po Insignii zastanawiam się nad nowym Lexusem NX ,mniejsze auto , przynajmniej w środku, ale to Lexus :)

Tommy
Posty: 46
Rejestracja: wtorek 02 paź 2018, 09:26
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 170 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: Tommy » piątek 15 paź 2021, 09:44

Mam to samo tylko przebieg 90 tys, przy ruszaniu i czasami podczas wolnej jazdy głuche stuki z tyłu, oddałem auto na serwis właśnie - szukają przyczyny. Zobaczymy....

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: Piotr_Ww » piątek 15 paź 2021, 12:23

Ja w poniedziałek jestem w serwisie, dam znać jak coś ASO znajdzie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Dziwne stuki w zawieszeniu

Postautor: Cloud » piątek 15 paź 2021, 22:41

odoja pisze:
No ale... po Insignii zastanawiam się nad nowym Lexusem NX ,mniejsze auto , przynajmniej w środku, ale to Lexus :)
Lexusy na zewnątrz super. W środku to lexus - dobrze spasowane, nie stuka, nie skrzypi. Jednego natomiast nie jestem w stanie przełknąć. Obsługi tego dziada. Nie dość, ze to ma jakieś rogi na desce rozdzielczej, to nie idzie się w tym połapać. Infotainment jest kompletnie nie logiczny, a jego obsługa na tym touchpadzie rodem z laptopów z początku lat 2000ch to jedno wielkie nieporozumienie.
Ktoś to musiał testować przed wypuszczeniem. Pewnie wyglądało to tak:
Kobayashi San, jak ta obsługa?
- nie mogę się połapać. Beznadziejnie to działa, wiesza się, żeby wyjść z menu to sam nie wiem jak
Super, puszczamy to. Europejczycy chcieli nowoczesne. Teraz beda myśleli, ze to taki high tech, ze musza pojąć ta nowa technologie.

I ta skrzynia cvt… osobiście nie widzę żadnych zalet. Żadnych. Ani to przyjemne, ani mało nie pali (jeździłem NX i UX. Spalanie najniższe przy męce, ale z chęcią sprawdzenia - 5.7l. Puma 1.0 155 koni spaliła mniej, bo udało mi się 4 z jakimś małym hakiem zrobić :D. Puma tez zdecydowanie bardziej dynamiczna).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości