Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Pomóżcie zrozumieć. W aucie mamy elektronicznie sterowany hamulec pomocniczy zwany popularnie "ręcznym". Jak się to ma do ruszania pod górkę z użyciem "rękawa"? Jeśli stanę pod górkę i włączę ręczny, to gdy będę chciał ruszyć (przy skrzyni manualnej), wcisnę sprzęgło i włączę bieg to czy hamulec sam się wyłączy, czy w międzyczasie muszę go wyłączyć tym gustownym pstrykaczem?
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Właśnie ten ręczny hamulec perfekcyjnie się zwolni i płynnie ruszysz pod górę. W pierwszej Insigni jeszcze to działało dość topornie teraz bardzo delikatnie bez szarpnięć.
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
A to git. Bałem się, bo w jednej z recenzji na na YouTube ktoś wspominał o problemie z elektronicznym rękawem.
P.S. Ale ty piszesz o skrzyni manualnej, czy automatycznej? Może działa to tak samo dla obu skrzyń?
P.S. Ale ty piszesz o skrzyni manualnej, czy automatycznej? Może działa to tak samo dla obu skrzyń?
-
- Posty: 338
- Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wro
- Województwo: DLN
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Powinno działać tak samo dla obydwóch rodzajów skrzyń.
-
- Posty: 194
- Rejestracja: piątek 16 mar 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 170KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Województwo?
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
W manualu działa dokładnie tak jak opisał to rahv. Super sprawa.
-
- Posty: 338
- Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wro
- Województwo: DLN
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
W automacie też, więc już mamy pewność, że działa tak samo dal obydwóch skrzyń
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Super, dzięki za potwierdzenie.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: piątek 11 sie 2017, 14:40
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Fajne jest też to że na wzniesieniu sam zadziała i delikatnie się zwolni podczas ruszania, praktycznie się tego nie odczuwa. Przyznam że się obawiałem tego ręcznego ale bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło jego działanie.
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
A ja właśnie słyszałem że nie ma asystenta ruszania pod górkę?Tomi pisze:Fajne jest też to że na wzniesieniu sam zadziała i delikatnie się zwolni podczas ruszania, praktycznie się tego nie odczuwa. Przyznam że się obawiałem tego ręcznego ale bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło jego działanie.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Brakuje tylko funkcji auto hołd
-
- Posty: 97
- Rejestracja: piątek 11 sie 2017, 14:40
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Mam skrzynię manualną i jak najbardziej asystent jest i działa bardzo sprawnie. Warunek wzniesienie musi być pod odpowiednim nachyleniem, nie za małe i nie za płaskie.
- LEM
- Posty: 284
- Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
No właśnie to, że musi być pod odpowiednim nachyleniem (dość stromym) powoduje że nie działa tak sprawnie jakby można było oczekiwać
- -Egon-
- Posty: 135
- Rejestracja: sobota 10 mar 2018, 13:50
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 T 140 KM M6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Düsseldorf
- Województwo: NRW
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Ale to tak działa tylko w połączeniu z tym nieszczęsnym start&stop bo zanim silnik się wkręci na obroty to auto zaczyna się już toczyć w tył (mowa o manualu).
No chyba że chodzi ci o to że człowiek nie wie czy akurat ten hill assist zadziała na danym wzniesieniu bo auto tego w żaden sposób nie sygnalizuje i raz zadziała a na innym podobnym już nie.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: piątek 11 sie 2017, 14:40
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
To raczej ma sens że nie zaciąga się np. przy wyjeżdżaniu na krawężnik. Ale może dobrym rozwiązanie byłoby gdyby stojąc na wzniesieniu zadziałało po mocniejszym dociśnięci hamulca. Fakt że to jakiś czujnik decyduje kiedy zadziała a kiedy nie ale jak dla mnie się sprawdza.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Koledzy, można „wymusić” Hill holdera mocnym wciśnięciem hamulca. Nie wiem ile wystarczy dokładnie siły włożyć, ale jak potrzebuje, to wciskam do oporu i działa. Warunek tylko taki, że auto nie może być na luzie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości