Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: pancer » sobota 07 kwie 2018, 18:05

Pomóżcie zrozumieć. W aucie mamy elektronicznie sterowany hamulec pomocniczy zwany popularnie "ręcznym". Jak się to ma do ruszania pod górkę z użyciem "rękawa"? Jeśli stanę pod górkę i włączę ręczny, to gdy będę chciał ruszyć (przy skrzyni manualnej), wcisnę sprzęgło i włączę bieg to czy hamulec sam się wyłączy, czy w międzyczasie muszę go wyłączyć tym gustownym pstrykaczem?

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: rahv » sobota 07 kwie 2018, 18:32

Właśnie ten ręczny hamulec perfekcyjnie się zwolni i płynnie ruszysz pod górę. W pierwszej Insigni jeszcze to działało dość topornie teraz bardzo delikatnie bez szarpnięć.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: pancer » sobota 07 kwie 2018, 18:36

A to git. Bałem się, bo w jednej z recenzji na na YouTube ktoś wspominał o problemie z elektronicznym rękawem.

P.S. Ale ty piszesz o skrzyni manualnej, czy automatycznej? Może działa to tak samo dla obu skrzyń?

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: coolik » sobota 07 kwie 2018, 18:54

Powinno działać tak samo dla obydwóch rodzajów skrzyń.

KonradWro
Posty: 194
Rejestracja: piątek 16 mar 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wrocław
Województwo: Województwo?

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: KonradWro » sobota 07 kwie 2018, 19:29

W manualu działa dokładnie tak jak opisał to rahv. Super sprawa.

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: coolik » sobota 07 kwie 2018, 19:55

W automacie też, więc już mamy pewność, że działa tak samo dal obydwóch skrzyń :)

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: pancer » sobota 07 kwie 2018, 20:14

Super, dzięki za potwierdzenie.

Tomi
Posty: 97
Rejestracja: piątek 11 sie 2017, 14:40
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: Tomi » sobota 07 kwie 2018, 20:42

Fajne jest też to że na wzniesieniu sam zadziała i delikatnie się zwolni podczas ruszania, praktycznie się tego nie odczuwa. Przyznam że się obawiałem tego ręcznego ale bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło jego działanie.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: pancer » niedziela 08 kwie 2018, 05:58

Tomi pisze:Fajne jest też to że na wzniesieniu sam zadziała i delikatnie się zwolni podczas ruszania, praktycznie się tego nie odczuwa. Przyznam że się obawiałem tego ręcznego ale bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło jego działanie.
A ja właśnie słyszałem że nie ma asystenta ruszania pod górkę?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: Cezar_2017 » niedziela 08 kwie 2018, 09:18

Brakuje tylko funkcji auto hołd

Tomi
Posty: 97
Rejestracja: piątek 11 sie 2017, 14:40
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: Tomi » niedziela 08 kwie 2018, 09:45

Mam skrzynię manualną i jak najbardziej asystent jest i działa bardzo sprawnie. Warunek wzniesienie musi być pod odpowiednim nachyleniem, nie za małe i nie za płaskie.

Awatar użytkownika
LEM
Posty: 284
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: LEM » niedziela 08 kwie 2018, 18:46

No właśnie to, że musi być pod odpowiednim nachyleniem (dość stromym) powoduje że nie działa tak sprawnie jakby można było oczekiwać

Awatar użytkownika
-Egon-
Posty: 135
Rejestracja: sobota 10 mar 2018, 13:50
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 T 140 KM M6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Düsseldorf
Województwo: NRW

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: -Egon- » niedziela 08 kwie 2018, 19:04

LEM pisze:
niedziela 08 kwie 2018, 18:46
No właśnie to, że musi być pod odpowiednim nachyleniem (dość stromym) powoduje że nie działa tak sprawnie jakby można było oczekiwać
Ale to tak działa tylko w połączeniu z tym nieszczęsnym start&stop bo zanim silnik się wkręci na obroty to auto zaczyna się już toczyć w tył (mowa o manualu).
No chyba że chodzi ci o to że człowiek nie wie czy akurat ten hill assist zadziała na danym wzniesieniu bo auto tego w żaden sposób nie sygnalizuje i raz zadziała a na innym podobnym już nie.

Tomi
Posty: 97
Rejestracja: piątek 11 sie 2017, 14:40
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: Tomi » niedziela 08 kwie 2018, 19:40

To raczej ma sens że nie zaciąga się np. przy wyjeżdżaniu na krawężnik. Ale może dobrym rozwiązanie byłoby gdyby stojąc na wzniesieniu zadziałało po mocniejszym dociśnięci hamulca. Fakt że to jakiś czujnik decyduje kiedy zadziała a kiedy nie ale jak dla mnie się sprawdza.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

Postautor: Cloud » niedziela 08 kwie 2018, 20:53

Koledzy, można „wymusić” Hill holdera mocnym wciśnięciem hamulca. Nie wiem ile wystarczy dokładnie siły włożyć, ale jak potrzebuje, to wciskam do oporu i działa. Warunek tylko taki, że auto nie może być na luzie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość