Napęd 4x4 Twinster

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
Potasik
Posty: 72
Rejestracja: piątek 29 wrz 2017, 12:04
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 Turbo 260KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Napęd 4x4 Twinster

Postautor: Potasik » środa 03 sty 2018, 11:36

Dzień dobry w Nowym Roku!

Jestem świeżo po dość długiej (~2000 km) trasie w którą zalicza się całkiem sporo górskich ośnieżonych i śliskawych dróg. Poza dodatkowym opisem ogólnym samochodu postanowiłem dodać ten post gdyż chyba nikt na razie nie poruszał tematu tego elementu.

W skrócie - bardzo pozytywnie! Dane mi było jeżdzić dość dużo Fordem Focusem, Astrą J czy nową Octavią, zawsze z napędami na przednią oś. Nigdy nie zauważałem dużej różnicy w prowadzeniu (no może małą na niekorzyść Astry;). Tu jest inaczej. Samochód trzyma się drogi i zadanego kursu dużo pewniej, nawet jeśli wyczuwalny jest poślizg w zakręcie zaczynamy "czuć" tylna oś która koryguje tor jazdy. poza tym niestraszne żadne strome podjazdy, nie powiem że cieszyłem się z czyjegoś nieszczęścia, ale właśnie z tego że mam moja Insignię gdy 3 samochody poddawały się i rezygnowały z podjazdu a nam się udało. To samo z wyjazdem z zaśnieżonego parkingu, bez odkopywania, popychania. Generalnie przynajmniej podczas zimowej aury super.

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Napęd 4x4 Twinster

Postautor: admin » środa 03 sty 2018, 13:31

Przeniosłem do odpowiedniego działu.
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

boofi
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2018, 15:04
Posiadane auto: vectra
Silnik: 1.9
Rocznik auta: 2008
Miasto: poznań
Województwo: wlkp

Re: Napęd 4x4 Twinster

Postautor: boofi » poniedziałek 19 lis 2018, 15:24

witam
Nie radzę podjeżdżać w górach "pod górkę" na ośnieżonej czy oblodzonej drodze bez założonych łańcuchów. Np w Austrii czy Niemczech na wszystkich drogach podjazdowych które są ośnieżone obowiązują łańcuchy . W wyniku uszkodzenia auta na takiej drodze i nieużycia łańcuchów ubezpieczenie może się wypiąć .
Jeśli tarcie między kołami a drogą zostanie zerwane , auto może zacząć zsuwać się w dół drogi czy na bok .Sprawa ma się trochę lepiej jeśli stosuje się terenowe zimowe opony ale to już tylko w autach terenowych .
Problem bardzo dobrze obrazuje znany na YT film - "Ale urwał"....
A co do napędu - zamysł prosty , wykonanie także . W focusie RS sprawdza się znakomicie. (oczywiście jego odmiana)
pzdr

Stoper
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 01 mar 2021, 11:02
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Oława
Województwo: dolnośląskie

Re: Napęd 4x4 Twinster

Postautor: Stoper » piątek 05 mar 2021, 21:36

Cześć

Mam pytanie dla osób posiadających napęd 4x4.
Insignia B to moje pierwsze auto z napędem 4x4 i zastanawiam się nad serwisowaniem tego układu.
Ponieważ nigdzie nie znalazłem informacji odnośnie serwisowania Twinstera, zadzwoniłem do serwisu Opla w Katowicach oraz Gdańsku.
Ku mojemu zdziwieniu, w obu serwisach powiedzieli że nie ma procedury serwisowej tego napędu. Pytałem o wymianę oleju w napędzie, to się mnie dopytują czy chodzi mi o silnik czy o skrzynię automatyczną - no masakra jakaś. I teraz nie wiem jak to ogarnąć, mam 100tys. przebiegu i w serwisie mi mówią że nie ma procedury. Więc mam jeździć, aż coś pieprznie, a ja wtedy klęknę przy wycenie naprawy.
Czy ktoś z Was mierzył się z tym tematem?
PS.
Czytałem, że w Insigni A 4x4 wymienia się olej z filtrem w napędzie.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Napęd 4x4 Twinster

Postautor: Cloud » sobota 06 mar 2021, 09:15

Podjedz sobie do Bosch Service. Jest ich sporo, to na pewno będzie jakiś blisko ciebie. Tam procedury okresowej wymiany wyglądają inaczej niż w ASO, a nawet jeśli masz gwarancje, to możesz tam serwisować auto bez jej utraty.

Volvo nie przewidywało wymiany oleju w skrzyni, w Bosch się dowiedziałem, ze maks co 90k tysięcy zaleca producent. Bmw nie przewiduje wymiany oleju w ZF, a w boschu jest przewidziane co 80k km (zgodnie z zaleceniami ZF).

Przypuszczam, ze podobnie będzie z mostem w 4x4. Z tego co kojarzę, to kilka osób już wymieniało olej w 4x4 tutaj na forum.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Napęd 4x4 Twinster

Postautor: wassermann » sobota 06 mar 2021, 11:05

@Stoper
Do którego serwisu w GDN dzwoniłeś? Napisz do Serwis Haller Gdn-Osowa ul. Odyseusza maila. Niech odpowiedzą pisemnie. Trudniej spławić niż przez telefon ;) Alternatywnie poszukaj serwisu Range Rover - w niektórych z nich także ten napęd jest stosowany i może mają procedurę wymiany?
Tu ciekawa dyskusja:
https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... ge.316254/
Numery olejów:
Przekładnia tylna: 88862624
Sprzęgła wielopłytkowe: 88901975

Nie stosować żadnych innych olejów, zwłaszcza gdy fachowiec z garażu mówi "panie, to to samo, albo i lepsze!"

M.
Ostatnio zmieniony sobota 06 mar 2021, 14:17 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Napęd 4x4 Twinster

Postautor: jurass » sobota 06 mar 2021, 13:11

@wassermann a spotkałeś się gdzieś z doniesieniami o awariach tego napędu, w ogóle, po jakimś przebiegu, bez wymiany oleju itp. (nie czytałem jeszcze tego podlinkowanego materiału). Pytam pamiętając dosyć szybkie doniesienia o problemach poprzedniego napędu w Insignii A (chociaż mnie w polifcie w ciągu 97 tys. km to nie dotknęło).

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Napęd 4x4 Twinster

Postautor: wassermann » sobota 06 mar 2021, 14:17

@jurass Nie spotkałem się z doniesieniami o jego awariach. W ub. roku pytałem w dużym ASO i powiedzieli, że mieli jeden przypadek i napęd został wymieniony, ale w porównaniu do rozwiązania z poprzedniej generacji "nie ma tematu".

U mnie jest za to przypadłość, która pojawiła się po paru miesiącach i wymagałaby przepychanek i udowadniania... Mi się nie chce, żona nalega. Teraz zresztą nie pora, bo od roku z wiadomej przyczyny minimalizujemy kontakty i nie chcielibyśmy, żeby przez auto przewijała się rzesza mechaników. Ale fakt, że coś jest nie tak. Próbowałem oczywiście na kołach letnich, zimowych, na przestrzeni dwóch sezonów (więc różnie wyważonych), w różną pogodę, na zwykłym i podniesionym ciśnieniu opon - no i problem jest. Raczej nie od Twinstera jako takiego, ale gdzieś od przeniesienia napędu w tylnej części. A co? Drżenie przy przyspieszaniu. Po prostu drżenie budy. Prawie jak w tym słynnym AMG S63 za bańkę, co to stał się bohaterem YT.
W przedziale 100-140 km/h, obojętnie w jakim trybie i z jakich obrotów się zbierając, obojętnie czy przyspieszając gwałtownie czy wolniej. Rozpędzanie skutkuje przenoszeniem drżenia na nadwozie. Nie stała prędkość w tym przedziale, ale tylko rozpędzanie. Jednak żeby to zjawisko wystąpiło, należy samochód dociążyć. Trzy osoby (jedna z tyłu) i mały bagaż - nie wystąpi lub będzie tak małe, że nie da się udowodnić. Dołożysz bagażu do pełna - drży. Dwie osoby i masa bagażu, w tym na tylnej kanapie - drży. Powyżej pewnego nacisku na tylną oś zaczyna drżeć. Sprawdzane eksperymentalnie, w tym dzień w dzień na tej samej trasie przy stałej pogodzie. Ewidentnie występuje wartość obciążenia, powyżej której drżenie zaczyna się ujawniać i od razu jest wyraźne. Przy jeździe tylko w dwie osoby bez bagażu - nie ma tematu. Ot zagadnienie. Zaraz po kupnie pierwsze dwie trasy załadowaną i nie drżało. Potem zaczęło i tak zostało, nie pogłębia się.

M.

hasin
Posty: 2
Rejestracja: wtorek 23 mar 2021, 11:53
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 4x4 210 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie

Re: Napęd 4x4 Twinster

Postautor: hasin » wtorek 23 mar 2021, 13:34

@wassermann podobnie jak u Ciebie w moim aucie drżenie również występuję podczas przyspieszania z pasażerami na pokładzie. ASO podejrzewa, że odpowiedzialna za taki stan rzeczy jest któraś półoś, ewentualnie wał napędowy. Wizualnie wszystko jest sztywne, nie widać luzów, dlatego nie dostałem żadnej gwarancji, że po wymianie usterki nie będzie. Nie ukrywam że boję się wydać kilka tysięcy za naprawę która może okazać nieskuteczna.

damzurek
Posty: 1
Rejestracja: niedziela 14 sie 2022, 19:21
Posiadane auto: Insignia B
Silnik: 2.0T 260kM 4x4
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Napęd 4x4 Twinster

Postautor: damzurek » niedziela 14 sie 2022, 19:30

@wassermann i udało Ci się jakoś rozwiązać temat ? Ja właśnie wróciłem z wakacji i zauważyłem problem który opisałeś. Dodatkowo nietypowa sytuacja jaką zauważyłem wyglądała tak, że podczas jazdy ze stałą prędkością ok. 150-160km podczas wzniesienia i próby przyspieszenia (pedał w podłogę) pojawił się na kilka sekund komunikat "napęd AWD rozłączony" samochód utrzymywał prędkość ale nie przyspieszał, wszystkie wskazówki na zegarach ustawiły się w pozycji 0 po czym wykonały ruch jak podczas uruchamiania samochodu (wszystko trwało może 6-8sek) i samochód zaczął przyspieszać normalnie.
Przy kolejnym wzniesieniu postanowiłem zrobić to samo i sytuacja znów się powtórzyła jednak po 3ciej próbie pojawił się check engine ale auto zachowywało się normalnie. Zjechałem z autostrady, wyłączyłem i włączyłem silnik a błąd już się nie pojawił.
Nie zrobiłem więcej testów bo jechałem z 2ka dzieci więc nie chciałem ryzykować ale szukam przyczyny.

Wysłane z mojego DN2103 przy użyciu Tapatalka


JackoJ
Posty: 1
Rejestracja: piątek 26 sty 2024, 20:57
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 260...
Rocznik auta: 2017
Miasto: RADOM
Województwo: Mazowieckie

Re: Napęd 4x4 Twinster

Postautor: JackoJ » niedziela 28 sty 2024, 23:40

Witaj.
Czy problem drżenia udalo Ci sie rozwiązać?
Podpytuje bo dopadla mnie ta przypadlosc.[/b]
wassermann pisze:
sobota 06 mar 2021, 14:17
@jurass Nie spotkałem się z doniesieniami o jego awariach. W ub. roku pytałem w dużym ASO i powiedzieli, że mieli jeden przypadek i napęd został wymieniony, ale w porównaniu do rozwiązania z poprzedniej generacji "nie ma tematu".

U mnie jest za to przypadłość, która pojawiła się po paru miesiącach i wymagałaby przepychanek i udowadniania... Mi się nie chce, żona nalega. Teraz zresztą nie pora, bo od roku z wiadomej przyczyny minimalizujemy kontakty i nie chcielibyśmy, żeby przez auto przewijała się rzesza mechaników. Ale fakt, że coś jest nie tak. Próbowałem oczywiście na kołach letnich, zimowych, na przestrzeni dwóch sezonów (więc różnie wyważonych), w różną pogodę, na zwykłym i podniesionym ciśnieniu opon - no i problem jest. Raczej nie od Twinstera jako takiego, ale gdzieś od przeniesienia napędu w tylnej części. A co? Drżenie przy przyspieszaniu. Po prostu drżenie budy. Prawie jak w tym słynnym AMG S63 za bańkę, co to stał się bohaterem YT.
W przedziale 100-140 km/h, obojętnie w jakim trybie i z jakich obrotów się zbierając, obojętnie czy przyspieszając gwałtownie czy wolniej. Rozpędzanie skutkuje przenoszeniem drżenia na nadwozie. Nie stała prędkość w tym przedziale, ale tylko rozpędzanie. Jednak żeby to zjawisko wystąpiło, należy samochód dociążyć. Trzy osoby (jedna z tyłu) i mały bagaż - nie wystąpi lub będzie tak małe, że nie da się udowodnić. Dołożysz bagażu do pełna - drży. Dwie osoby i masa bagażu, w tym na tylnej kanapie - drży. Powyżej pewnego nacisku na tylną oś zaczyna drżeć. Sprawdzane eksperymentalnie, w tym dzień w dzień na tej samej trasie przy stałej pogodzie. Ewidentnie występuje wartość obciążenia, powyżej której drżenie zaczyna się ujawniać i od razu jest wyraźne. Przy jeździe tylko w dwie osoby bez bagażu - nie ma tematu. Ot zagadnienie. Zaraz po kupnie pierwsze dwie trasy załadowaną i nie drżało. Potem zaczęło i tak zostało, nie pogłębia się.

M.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości