Witam wszystkich.
Bardzo proszę o pomoc w temacie skrzyń biegów w Insignia B (silniki benzynowe).
Mam konkretne pytanie: Jaki to rodzaj zastosowanych skrzyń biegów automatycznych?, wiem że są to skrzynie 6 i 8 stopniowe oraz 9 stopniowe po faceliftingu w 2020. Czy są to faktycznie zwykłe hydrokinetyki? Która z nich polecacie, jak oceniacie ich pracę i wytrzymałość? Co z wymianą oleju w tych konkretnych skrzyniach (co ile km wymieniać, metoda zwykła czy dynamiczna). Przymierzam się do zakupu Opla Insignia B z silnikiem benzynowym i automatem własnie, ktorą wersję polecacie? A jak wygląda temat napędu na 4 koła w wersji 260 KM - czy to dobry bezawaryjny napęd ( tam jest sprzęgło wielotarczowe). Szukam też zestawienia odnosnie wybranego silnika + zastosowanej skrzyni automatycznej.
Bardzo proszę tylko o pewne porady a nie przypuszczenia i dziwne komentarze. Z góry serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich fanów Opla Insigni
Rodzaje skrzyń biegów Insignia B
-
- Posty: 2
- Rejestracja: czwartek 04 sty 2024, 17:59
- Posiadane auto: Ford Focus
- Silnik: 1.6 115 KM
- Rocznik auta: 2005
- Miasto: Świebodzin
- Województwo: Lubuskie
- komisarzryba
- Posty: 134
- Rejestracja: niedziela 25 paź 2020, 13:05
- Posiadane auto: Toyota Camry
- Silnik: 2,5 l benzyna
- Rocznik auta: 2021
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
Re: Rodzaje skrzyń biegów Insignia B
wszystkie skrzynie to klasyczne konstrukcje hydrokinetyczne. wymiana oleju co 60000 km, ja wymieniam statycznie (chociaz w insignii jeszcze nie wymienialem). u mnie siedzi dziewieciobiegowa, pracuje poprawnie, nie narzekam.
-
- Posty: 739
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Rodzaje skrzyń biegów Insignia B
Hydrokinetyki. W benzynach 1.5T i 1.6T - nieco starsza skrzynia 6-biegowa General Motors.
W benzynie 2.0T 260 KM, dieslach 170 i 210 KM - stosunkowo nowy jak na tamten czas 8-biegowy Aisin, dość popularny w innych markach.
Po lifcie benzyny 2.0T 170-200-230 KM - nowy 9-biegowy General Motors.
Mam 8-biegową i życzyłbym sobie mieć ją już zawsze. Zwykły hydrokinetyk? Niezwykły! W dobie DSG hydrokinetyk może być naprawdę niezwykły, zwłaszcza jak jeździsz po mieście w korkach. Bardzo sobie chwalę także możliwość wyboru pracy w trybie Sport.
Napęd na 4 koła w Insignii B - co tu dużo mówić - jest unikalny i działa absolutnie fantastycznie zwłaszcza gdy ktoś zechce pojechać nieco szybciej i ciaśniej. Z jednej strony zapewnia świetną stabilność i rezerwy bezpieczeństwa, z drugiej - przyczepność przy ruszaniu, z trzeciej - elegancką szybką jazdę w ciasnych zakrętach. Samochód przy ruszaniu zachowuje się jak tylnonapędowy.
Poczytaj hasło: Insignia+TWINSTER. Nie ma napędów bezawaryjnych, ale ten jest znacznie mniej problematyczny niż napęd 4x4 w pierwszej generacji Insignii.
M.
W benzynie 2.0T 260 KM, dieslach 170 i 210 KM - stosunkowo nowy jak na tamten czas 8-biegowy Aisin, dość popularny w innych markach.
Po lifcie benzyny 2.0T 170-200-230 KM - nowy 9-biegowy General Motors.
Mam 8-biegową i życzyłbym sobie mieć ją już zawsze. Zwykły hydrokinetyk? Niezwykły! W dobie DSG hydrokinetyk może być naprawdę niezwykły, zwłaszcza jak jeździsz po mieście w korkach. Bardzo sobie chwalę także możliwość wyboru pracy w trybie Sport.
Napęd na 4 koła w Insignii B - co tu dużo mówić - jest unikalny i działa absolutnie fantastycznie zwłaszcza gdy ktoś zechce pojechać nieco szybciej i ciaśniej. Z jednej strony zapewnia świetną stabilność i rezerwy bezpieczeństwa, z drugiej - przyczepność przy ruszaniu, z trzeciej - elegancką szybką jazdę w ciasnych zakrętach. Samochód przy ruszaniu zachowuje się jak tylnonapędowy.
Poczytaj hasło: Insignia+TWINSTER. Nie ma napędów bezawaryjnych, ale ten jest znacznie mniej problematyczny niż napęd 4x4 w pierwszej generacji Insignii.
M.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość