Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: jurass » piątek 20 gru 2019, 02:03

Ja miałem drgania, przy jeździe ze stałą prędkością jakoś powyżej 120 km/h, które po zmianie opon na zimowe nie występują. Letnie były ponownie wyważane w lecie jak zauważyłem drgania, co nie przyniosło poprawy.

opony letnie: Continental SportContact 6
zimowe: HANKOOK Icept Evo-2
rozmiar obu: 245/35 20"

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: Cloud » piątek 20 gru 2019, 07:44

Faktycznie, na letnich hankookach drgania były już potężne. Pasażerowie, obojętnie czy z przodu, czy z tylu, czuli i pytali co to. Zmieniłem na zimówki i koniec, zero drgań.

Hankooki poszły do kosza. To nie są opony, tylko jakiś szrot. Dlaczego? Oceniając w szkolnej skali:
- zachowanie na suchej nawierzchni, 3
- zachowanie na wilgotnej nawierzchni, 2
- zachowanie na mokrej, 1
- hałas, 2
- resorowanie, 3


Zimowe Fuldy do 18 stopni (więcej jeszcze nie było) zachowują się lepiej w każdych warunkach. Na suchym zdecydowanie lepiej trzymają drogi niż te twory koreańskie.

Zobaczymy co będzie po wymianie na letnie (jeszcze nie wiem jakie, nie kupione).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

balu
Posty: 125
Rejestracja: sobota 13 sty 2018, 09:41
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 1.6 Turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: balu » piątek 20 gru 2019, 09:00

Cloud pisze:
piątek 20 gru 2019, 07:44
Faktycznie, na letnich hankookach drgania były już potężne. Pasażerowie, obojętnie czy z przodu, czy z tylu, czuli i pytali co to. Zmieniłem na zimówki i koniec, zero drgań.

Hankooki poszły do kosza. To nie są opony, tylko jakiś szrot. Dlaczego? Oceniając w szkolnej skali:
- zachowanie na suchej nawierzchni, 3
- zachowanie na wilgotnej nawierzchni, 2
- zachowanie na mokrej, 1
- hałas, 2
- resorowanie, 3


Zimowe Fuldy do 18 stopni (więcej jeszcze nie było) zachowują się lepiej w każdych warunkach. Na suchym zdecydowanie lepiej trzymają drogi niż te twory koreańskie.

Zobaczymy co będzie po wymianie na letnie (jeszcze nie wiem jakie, nie kupione).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cloud inni sobie chwalą hankooki :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=drqgQnJCfHU

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: jurass » piątek 20 gru 2019, 14:28

Ja do tych zimowych Hankooków też nie mam zastrzeżeń. Wprawdzie moje zmysły są już drewniane i ostatnio porządnych zim nie było, ale w takich warunkach jakie były jest ok. @Cloud bierz na następny sezon te slicki, co Timo Glock poleca. :D

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: Cloud » sobota 21 gru 2019, 01:55

Jurass, chodziło mi o letnie evo 2. Miałem pecha i moja z takimi wyjechała z fabryki :-)

A wyczynowe opony, to zupełnie inna bajka:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mario2018
Posty: 37
Rejestracja: środa 11 lip 2018, 19:39
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 170kM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: Mario2018 » piątek 21 lut 2020, 23:56

Wielokrotnie występowały drgania nadwozia i kierownicy przy przyspieszaniu, ale dotąd nie sądziłem, że ma to związek ze sprzęgłem. Myślałem, że szarpanie przy przyspieszaniu występujące natychmiast po zmianie biegu na wyższy np. z 3 na 4 wynika z taniej konstrukcji sprzęgła i całego układu napędowego wykonanego „po taniości”. Od kilku tygodni sprzęgło przy mocniejszym przyspieszaniu ślizga się. Czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem w swoim aucie? Mam 70 000 km.
Załączniki
Sprzęgło ślizga.JPG
Sprzęgło ślizga.JPG (106.89 KiB) Przejrzano 6480 razy

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: jami » poniedziałek 24 lut 2020, 21:30

problem był wielokrotnie opisywany na forum, proponuję poszukać. Z jednej strony jest aktualizacja oprogramowania, które eliminuje opisywany problem (komunikat w zegarach i brak możliwości przyśpieszania). Na tą akcję serwisową trzeba powołać się w ASO opisując swoje problemy lub pokazując zdjęcie jak wyżej. Z drugiej trony piszesz o ślizgającym się sprzęgle, czyli ewidentnym problemie mechanicznym. Pozostaje ASO i nadzieja na bezpłatną wymianę sprzęgła...

Maniek
Posty: 3
Rejestracja: sobota 17 kwie 2021, 10:07
Posiadane auto: Insignia grand sport
Silnik: 2.0
Rocznik auta: 2017
Miasto: Mława
Województwo: Mazowieckie

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: Maniek » sobota 17 kwie 2021, 10:41

Witam, mam problem, kupiłem insignie b 2.0 turbo diesel z 2017 roku i przy prędkości 120 - 140 km/h wyczuwam lekkie drgania. Kupiłem nowe opony letnie vredestein 245 45 18 i problem nie zniknął. Widziałem że temat był wcześniej poruszany może ktoś rozwiązał ten problem.

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: coolik » sobota 17 kwie 2021, 17:28

To są drgania karoserii, czy na kierownicy? Jak na kierownicy i jesteś pewny wyważenia opon, to może coś z felgą, czy tarczą hamulcową.

Maniek
Posty: 3
Rejestracja: sobota 17 kwie 2021, 10:07
Posiadane auto: Insignia grand sport
Silnik: 2.0
Rocznik auta: 2017
Miasto: Mława
Województwo: Mazowieckie

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: Maniek » niedziela 18 kwie 2021, 12:59

Drgania całej karoserii, opony kupiłem nowe vredestein ultrac satin 45r18 245 i dwa razy je wywazałem. Na zimowych nie było tego (nokiany). Muszę podjechać i sprawdzić felgi. Boję się żeby nie było tak jak u Clouda, auto ma dopiero 42tyś przebiegu.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: jami » niedziela 18 kwie 2021, 19:39

w tym zakresie prędkości to najczęściej wadliwe wyważenie kół, kiedyś w ASO 2 razy robili, zanim odebrałem bez uwag. Jakoś dało się :D

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: Cloud » poniedziałek 19 kwie 2021, 09:13

U mnie nie udało się winowajcy znaleźć do samego końca. Drgania były i po 100 tysiącach się z tym pogodziłem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: jami » poniedziałek 19 kwie 2021, 11:42

Pamiętam Twoje opisy i zawsze po zmianie kół mam nadzieję, że po odpowiednim wyważeniu nie pojawią się problemy jak u Ciebie :D

Maniek
Posty: 3
Rejestracja: sobota 17 kwie 2021, 10:07
Posiadane auto: Insignia grand sport
Silnik: 2.0
Rocznik auta: 2017
Miasto: Mława
Województwo: Mazowieckie

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: Maniek » poniedziałek 19 kwie 2021, 15:06

No to ładnie się wpakowałem, jeszcze spróbuję w serwisie w Olsztynie zobaczymy co oni na to.

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

Postautor: wassermann » wtorek 20 kwie 2021, 12:28

Jeśli drgania występują przy jednostajnej prędkości (a nie tylko podczas przyspieszania), to na 90% wyważenie opon. Drgania karoserii, odczuwalne "w plecach" podczas gdy kierownica nie drży -> wyważyć tylne koła. Miałem tak pewnego razu w Insignii A. 120-140 km/h i masaż pleców, dopiero od 150 znikało. Wyważenie po raz kolejny (w innym miejscu) załatwiło sprawę.
Tym bardziej że piszesz, że na zimowych (które pewnie dopiero co zdjąłeś) problemu nie było. Stąd nie szukałbym go w aucie, lecz w tych nowych oponach i/lub wyważeniu kół (szczególnie tych, które masz teraz na tylnej osi.)

M.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości