Ja to robię z tego samego powodu.
Oprócz tego że mnie to zwyczajnie irytuje.
Mogę się mylić ale wolę dmuchać na zimne...
System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Podobno turbina na smarowanie po włączeniu silnika. Obieg oleju jest podtrzymywany przez pewien czas. Szkoda że nie widziałem tego układu na żadnych planach czy schematach bo póki co to taki potwór z Loch Ness niby jest ale nikt tego nie potwierdził.
- LEM
- Posty: 284
- Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
S&S nie wyłącza silnika po długiej jeździe na wysokich obrotach. Sprawdzone - na autostradzie po dojechaniu do bramek silnik nie zgasł.
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Poza tym, że S&S mnie zwyczajnie irytuje to w 508 zdarzyło mi się, że jeżdżąc po mieście wyładował się akumulator i potrzebny był rozruch po kablach - no chyba że stanąłem na jakiejś żyle wodnej... Teraz mam odruch, wsiadam, wyłączam S&S i ewentualnie zapinam pasy
-
- Posty: 90
- Rejestracja: piątek 15 wrz 2017, 20:33
- Posiadane auto: Insignia GS elite
- Silnik: 1.5 165 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Fabryka to nie jakaś manufaktura na starówce i nie sadze że moga ci zmienić standardowe wyposażenie. Nie uwierzę dopóki nie zobaczęCloud pisze: ↑czwartek 10 maja 2018, 20:54Nix, wyciągnij bezpiecznik od start stop. To jedyna opcja. Sam badałem sprawę, bo to najgorsze wyposażenie świata.
Druga, dostępna tylko przy zamówieniu - wypisujesz oświadczenie, że jesteś świadom twojego dewastacyjnego wpływu na środowisko i świadomie rezygnujesz ze start stop, popularnie nazywanego „... gównem” (w miejsce kropek stawiasz jeden z typowo polskich epitetów ).
I tak, poważnie mogą ci auto wyprodukować bez tego syfu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Spotkałem się już z tym kilka razy.
Co do fabryki, to to jest dość proste. Z każdym „samochodem” idzie karteczka/kod kreskowy/tag RFID. Każde stanowisko skanuje i operator wie co ma zrobić. Zakładając, że zamówiłeś bez tego badziewia, to na stanowisku montażu tego małego dziadostwa, ktoś tego nie założy i „samochód” pojedzie dalej.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Co do fabryki, to to jest dość proste. Z każdym „samochodem” idzie karteczka/kod kreskowy/tag RFID. Każde stanowisko skanuje i operator wie co ma zrobić. Zakładając, że zamówiłeś bez tego badziewia, to na stanowisku montażu tego małego dziadostwa, ktoś tego nie założy i „samochód” pojedzie dalej.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
O ile S&S nie jest elementem wyposażenia silnika, więc jeśli wszystkie silniki są oprogramowane pod kątem S&S to nie ma alternatywy.
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
poza tym na pewno gdyby zmiana była zaakceptowana to zawołaliby dopłatę - jak m.in za nie zakładanie oznaczenia silnika.
Ale reasumując to temat otwarty - nikt nie napisał jak jest z tym S&S i czy motor kręci alternator.
wydaje mi się że rola alternatora jest kluczowa.
Silnik nie robi stop jeśli np jest niedogrzany albo nie ma wymaganej temp w kabinie przy właczonej klimie - podobnie jak z turbiną - potrzeba schłodzenia.
Ale reasumując to temat otwarty - nikt nie napisał jak jest z tym S&S i czy motor kręci alternator.
wydaje mi się że rola alternatora jest kluczowa.
Silnik nie robi stop jeśli np jest niedogrzany albo nie ma wymaganej temp w kabinie przy właczonej klimie - podobnie jak z turbiną - potrzeba schłodzenia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości