Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
xyz
Posty: 12
Rejestracja: niedziela 04 sie 2019, 11:43
Posiadane auto: INSIGNIA B
Silnik: 2.0 T benzyna
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: Kuj.-Pom.

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: xyz » środa 09 wrz 2020, 08:48

To szkoda, że będąc w ASO nie zmierzyłeś nowych tylnych klocków. Bo może okazałoby się że nowe mają 7-8 mm. O ile pamiętam to zawsze tylne klocki są dużo cieńsze od przednich. A co się tyczy hamowania, to jeżeli masz włączony aktywny tempomat to hamulce tak się zachowują czyli same dohamowują. Jeżeli jednak nie ma włączonego tempomatu to hamulce nie powinny zadziałać samoistnie. Pozdrawiam.

KenyBDG
Posty: 219
Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 1,5XFT AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: KenyBDG » środa 09 wrz 2020, 12:40

Marek, u mnie sytuacja wygląda identycznie, jak byłem na wiosennej wymianie opon to facet powiedział..... "o klocki na tylnej osi niedługo do wymiany" z kolei na przedniej osi wyglądają elegancko, przebieg 35k

xyz
Posty: 12
Rejestracja: niedziela 04 sie 2019, 11:43
Posiadane auto: INSIGNIA B
Silnik: 2.0 T benzyna
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: Kuj.-Pom.

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: xyz » środa 09 wrz 2020, 13:01

No cóż, już dwa razy pisałem w tym temacie, ale widzę, że nowicjuszy się nie publikuje. Dziękuję moderatorom.

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Marek F » środa 09 wrz 2020, 13:25

Dzięki czyli nie jestem sam. Wszystko działa ok ręczny również, więc jeżdżę i nie zwracam uwagi do zmiany butów.

Awatar użytkownika
LEM
Posty: 284
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: LEM » środa 09 wrz 2020, 13:48

Czy posiadacie aktywny tempomat? Ja spotkałem się z opinią (co prawda VW, gdzie też taki problem występuje), że ACC gdy nie musi mocno hamowac a tylko zwolnić to używa tylko tylnych klocków delikatnie (tj, dociska lekko, ale tarcie jest długie), aby nie było uczucia nurkowania podczas jego działania, ale przez to tylne zużywają się mocniej.

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Marek F » środa 09 wrz 2020, 15:54

Ja nie mam napewno, ESP stabilizacjąc tor jazdy na zakrętach również dohamowuje samoczynnie poszczególne koła w zależności od potrzeby ,ale nie sądzę iż to jest przyczyną. W każdym razie gdy wszystko działa poprawnie a tył zużywa się szybciej trzeba z tym się pogodzić, ale mimo to zaskakuje mnie owe zjawisko.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Cloud » środa 09 wrz 2020, 19:18

xyz pisze:No cóż, już dwa razy pisałem w tym temacie, ale widzę, że nowicjuszy się nie publikuje. Dziękuję moderatorom.
Tak, wiem. Przepraszam. Już powinno być ok :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Marek F » czwartek 10 wrz 2020, 07:07

XYZ pojechałem do ASO ,ponieważ w Internecie podają iż na oś przednia i tylną klocki 16mm. Podobnie wydaje mi się, że tył raczej jest cieńszy z racji mniejszego obciążenia. Znawcą nie jestem dlatego chciałem fachowca posłuchać ale jak to w ASO , pan z miną zakłopotania pobiegł po klocki . Moja wina ale byłem z małym bomblem i jak zmierzył jeden klocek odpuściłem, może fabryka zakłada cieńsze niż te w ofertach internetowych. Nie chcę już tym sobie głowy zajmować , zwyczajnie jak sie skończą wymienię🙂.

xyz
Posty: 12
Rejestracja: niedziela 04 sie 2019, 11:43
Posiadane auto: INSIGNIA B
Silnik: 2.0 T benzyna
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: Kuj.-Pom.

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: xyz » czwartek 10 wrz 2020, 11:12

Cloud - nie było tematu. Dzięki.

KenyBDG
Posty: 219
Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 1,5XFT AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: KenyBDG » czwartek 10 wrz 2020, 19:29

@LEM posiadam aktywny tempomat

Dzan
Posty: 12
Rejestracja: piątek 17 sie 2018, 15:09
Posiadane auto: Insignia gs
Silnik: 1.5TB 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto?
Województwo: Województwo?

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Dzan » piątek 23 paź 2020, 18:47

U mnie tez pierwsze zurzyły się klocki z tylu, musiałbym je wymienic, przebieg 83000km, mam zamiar kupić te: https://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamu ... tml#100030
Nie wiem tylko czy będą pasować, mam alufelgi 17, a oni mi mówią ze po Vin wynika, ze 16.... wiecie może o co chodzi?

Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Wiecie może co tzn.ze klocki są do układu hamulcowego 16cali?

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: jurass » piątek 23 paź 2020, 21:46

Dzan pisze:
piątek 23 paź 2020, 18:49
mam alufelgi 17, a oni mi mówią ze po Vin wynika, ze 16.... wiecie może o co chodzi?
A auto kupiłeś w salonie czy na rynku wtórnym?

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: wassermann » piątek 23 paź 2020, 23:28

Układ hamulcowy oznaczony 16” to najmniejsze hamulce montowane w Insigniach - bodajże 296 mm średnica tarczy z przodu i 292 lub 282 z tyłu.
Przychodził w dieslach 1.6, benzynach 1.5 140 KM oraz 165 KM (tu tylko w Grand Sport).

Poza tym był układ 17” - 321 z przodu i 315 wentylowane z tyłu. Stosowany w 1.6 benzyna, dieslach 2.0 i benzynie 1.5 165KM kombi, jeśli dobrze pamiętam.

No i 18”+ w każdej 2.0T oraz obu GSi.

M.

Dzan
Posty: 12
Rejestracja: piątek 17 sie 2018, 15:09
Posiadane auto: Insignia gs
Silnik: 1.5TB 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto?
Województwo: Województwo?

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Dzan » sobota 24 paź 2020, 05:52

Auto kupiłem w salonie, oczywiście na alufelgach 17cali

Tarcze wentylowane nie są, wiec zgodnie z tym co piszesz mam 16calowy układ hamulcowy i klocki z linku powinny mi pasować. Dziękuje za info.

prz3mek
Posty: 15
Rejestracja: środa 11 lis 2020, 13:54
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5 Turbo 165KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Mysłowice
Województwo: Śląsk

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: prz3mek » piątek 04 gru 2020, 09:41

Jakiego interfejsu diagnostycznego użyć, żeby cofnąć tłoczki z tyłu? Da się coś dostać w niedużych pieniądzach?


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość