Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: niedziela 04 sie 2019, 11:43
- Posiadane auto: INSIGNIA B
- Silnik: 2.0 T benzyna
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kuj.-Pom.
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
To szkoda, że będąc w ASO nie zmierzyłeś nowych tylnych klocków. Bo może okazałoby się że nowe mają 7-8 mm. O ile pamiętam to zawsze tylne klocki są dużo cieńsze od przednich. A co się tyczy hamowania, to jeżeli masz włączony aktywny tempomat to hamulce tak się zachowują czyli same dohamowują. Jeżeli jednak nie ma włączonego tempomatu to hamulce nie powinny zadziałać samoistnie. Pozdrawiam.
-
- Posty: 219
- Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia B GS
- Silnik: 1,5XFT AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Marek, u mnie sytuacja wygląda identycznie, jak byłem na wiosennej wymianie opon to facet powiedział..... "o klocki na tylnej osi niedługo do wymiany" z kolei na przedniej osi wyglądają elegancko, przebieg 35k
-
- Posty: 12
- Rejestracja: niedziela 04 sie 2019, 11:43
- Posiadane auto: INSIGNIA B
- Silnik: 2.0 T benzyna
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kuj.-Pom.
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
No cóż, już dwa razy pisałem w tym temacie, ale widzę, że nowicjuszy się nie publikuje. Dziękuję moderatorom.
-
- Posty: 414
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
- Posiadane auto: Insignia GS 2019
- Silnik: 1.5 turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Dzięki czyli nie jestem sam. Wszystko działa ok ręczny również, więc jeżdżę i nie zwracam uwagi do zmiany butów.
- LEM
- Posty: 284
- Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Czy posiadacie aktywny tempomat? Ja spotkałem się z opinią (co prawda VW, gdzie też taki problem występuje), że ACC gdy nie musi mocno hamowac a tylko zwolnić to używa tylko tylnych klocków delikatnie (tj, dociska lekko, ale tarcie jest długie), aby nie było uczucia nurkowania podczas jego działania, ale przez to tylne zużywają się mocniej.
-
- Posty: 414
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
- Posiadane auto: Insignia GS 2019
- Silnik: 1.5 turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Ja nie mam napewno, ESP stabilizacjąc tor jazdy na zakrętach również dohamowuje samoczynnie poszczególne koła w zależności od potrzeby ,ale nie sądzę iż to jest przyczyną. W każdym razie gdy wszystko działa poprawnie a tył zużywa się szybciej trzeba z tym się pogodzić, ale mimo to zaskakuje mnie owe zjawisko.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Tak, wiem. Przepraszam. Już powinno być okxyz pisze:No cóż, już dwa razy pisałem w tym temacie, ale widzę, że nowicjuszy się nie publikuje. Dziękuję moderatorom.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 414
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
- Posiadane auto: Insignia GS 2019
- Silnik: 1.5 turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
XYZ pojechałem do ASO ,ponieważ w Internecie podają iż na oś przednia i tylną klocki 16mm. Podobnie wydaje mi się, że tył raczej jest cieńszy z racji mniejszego obciążenia. Znawcą nie jestem dlatego chciałem fachowca posłuchać ale jak to w ASO , pan z miną zakłopotania pobiegł po klocki . Moja wina ale byłem z małym bomblem i jak zmierzył jeden klocek odpuściłem, może fabryka zakłada cieńsze niż te w ofertach internetowych. Nie chcę już tym sobie głowy zajmować , zwyczajnie jak sie skończą wymienię.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: niedziela 04 sie 2019, 11:43
- Posiadane auto: INSIGNIA B
- Silnik: 2.0 T benzyna
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kuj.-Pom.
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Cloud - nie było tematu. Dzięki.
-
- Posty: 219
- Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia B GS
- Silnik: 1,5XFT AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
@LEM posiadam aktywny tempomat
-
- Posty: 12
- Rejestracja: piątek 17 sie 2018, 15:09
- Posiadane auto: Insignia gs
- Silnik: 1.5TB 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Województwo?
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
U mnie tez pierwsze zurzyły się klocki z tylu, musiałbym je wymienic, przebieg 83000km, mam zamiar kupić te: https://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamu ... tml#100030
Nie wiem tylko czy będą pasować, mam alufelgi 17, a oni mi mówią ze po Vin wynika, ze 16.... wiecie może o co chodzi?
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Wiecie może co tzn.ze klocki są do układu hamulcowego 16cali?
Nie wiem tylko czy będą pasować, mam alufelgi 17, a oni mi mówią ze po Vin wynika, ze 16.... wiecie może o co chodzi?
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Wiecie może co tzn.ze klocki są do układu hamulcowego 16cali?
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
A auto kupiłeś w salonie czy na rynku wtórnym?
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Układ hamulcowy oznaczony 16” to najmniejsze hamulce montowane w Insigniach - bodajże 296 mm średnica tarczy z przodu i 292 lub 282 z tyłu.
Przychodził w dieslach 1.6, benzynach 1.5 140 KM oraz 165 KM (tu tylko w Grand Sport).
Poza tym był układ 17” - 321 z przodu i 315 wentylowane z tyłu. Stosowany w 1.6 benzyna, dieslach 2.0 i benzynie 1.5 165KM kombi, jeśli dobrze pamiętam.
No i 18”+ w każdej 2.0T oraz obu GSi.
M.
Przychodził w dieslach 1.6, benzynach 1.5 140 KM oraz 165 KM (tu tylko w Grand Sport).
Poza tym był układ 17” - 321 z przodu i 315 wentylowane z tyłu. Stosowany w 1.6 benzyna, dieslach 2.0 i benzynie 1.5 165KM kombi, jeśli dobrze pamiętam.
No i 18”+ w każdej 2.0T oraz obu GSi.
M.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: piątek 17 sie 2018, 15:09
- Posiadane auto: Insignia gs
- Silnik: 1.5TB 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Województwo?
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Auto kupiłem w salonie, oczywiście na alufelgach 17cali
Tarcze wentylowane nie są, wiec zgodnie z tym co piszesz mam 16calowy układ hamulcowy i klocki z linku powinny mi pasować. Dziękuje za info.
Tarcze wentylowane nie są, wiec zgodnie z tym co piszesz mam 16calowy układ hamulcowy i klocki z linku powinny mi pasować. Dziękuje za info.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: środa 11 lis 2020, 13:54
- Posiadane auto: Opel Insignia B
- Silnik: 1.5 Turbo 165KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Mysłowice
- Województwo: Śląsk
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Jakiego interfejsu diagnostycznego użyć, żeby cofnąć tłoczki z tyłu? Da się coś dostać w niedużych pieniądzach?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości