Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
Nowy29
Posty: 3
Rejestracja: piątek 14 maja 2021, 20:14
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5 turbo 165KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Nowy29 » piątek 14 maja 2021, 20:21

Zamierzam wymienić tylne klocki hamulcowe w 1.5 turbo 165KM.
Tylko niewiem czy normalnie się cofa tłoczki czy trzeba komputerowo. Ktoś może wymieniał?

Adam6259
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
Posiadane auto: Opel isignia
Silnik: 2,0 Diesel 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Adam6259 » środa 02 cze 2021, 10:24

Witam Mam pytanie w temacie hamulców czy na przeglądzie w ASO w drugim roku eksploatacji wymieniali wam płyn hamulcowy ? pozdrawiam

Awatar użytkownika
WuDoRa
Posty: 29
Rejestracja: piątek 12 kwie 2019, 14:40
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: WuDoRa » środa 02 cze 2021, 16:51

Adam6259 pisze:
środa 02 cze 2021, 10:24
Witam Mam pytanie w temacie hamulców czy na przeglądzie w ASO w drugim roku eksploatacji wymieniali wam płyn hamulcowy ? pozdrawiam
Tak.
Obrazek

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Marek F » środa 02 cze 2021, 17:35

Tak🖐

Adam6259
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
Posiadane auto: Opel isignia
Silnik: 2,0 Diesel 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Adam6259 » czwartek 03 cze 2021, 12:49

Dzięki za info myślałem że chcą mi to wcisnąć ale jak trzeba to trzeba :)

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: jami » wtorek 08 cze 2021, 10:43

po 4 latach też wymieniają
Co ciekawe, po 80 tys.km nadal mam wszystkie klocki i tarcze oryginalne. Nic nie kwalifikuje się do wymiany, a tarcze spokojnie przeżyją drugi zestaw klocków. Podoba mi się :D

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Marek F » wtorek 08 cze 2021, 14:58

To ciekawe to mój pierwszy samochód kiedy tył przy 40tys zbliża się do końca a przód jak nowy. Wielu posiadaczy insigni i AK piszą ,że tył szybciej kończy życie. W poprzedniej AJ przy 60tys klocki przód i tył nadal do jazdy ,mam ten sam styl jazdy . Zawsze to przód pierwszy się kończył w innych autach bo chyba pierwszy bierze, a tu kto mi wytłumaczy dlaczego tył. Wszyscy piszą, jednak nikt nie wyjaśnił 😉

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: wassermann » wtorek 08 cze 2021, 21:50

Podobno w ciężkich autach tył ma dużo do roboty. Skoro kończy się szybciej od przodu, to jednak powierzchnia robocza jest za mała. Po prostu tylne hamulce powinny być większe - choć takie 315 mm wentylowane to i tak sporo na tle typowej konkurencji.

U mnie w IA i teraz w IB tył kończy się nieco później niż przód. Ale noga ciężka.

Płyn hamulcowy co 2 lata (niezależnie od przebiegu) to standard. Wręcz obowiązek. A na pewno dobra praktyka. Łapie wilgoć i jego skuteczność pod obciążeniem temperaturowym spada z czasem. Po wymianie zwrócić uwagę na pracę pedału, czy dobrze przeprowadzono odpowietrzanie układu.

M.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Maciek » środa 09 cze 2021, 07:41

U mnie się dosyć szybko skończyły.
1000 pln klocki przód
500 pln klocki tył

podczas wymiany przód miał 2,5 mm, tył 3,5 mm.

Adam6259
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
Posiadane auto: Opel isignia
Silnik: 2,0 Diesel 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Adam6259 » wtorek 29 cze 2021, 09:42

Czy Insignia ma czujniki w klockach i ich koniec jest sygnalizowany przez kontrolkę ?

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: andrew » wtorek 29 cze 2021, 10:11

nie ma, jest sygnalizacja dźwiękowa = piszczenie (obcieranie)

Adam6259
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
Posiadane auto: Opel isignia
Silnik: 2,0 Diesel 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Adam6259 » wtorek 29 cze 2021, 15:44

andrew pisze:nie ma, jest sygnalizacja dźwiękowa = piszczenie (obcieranie)
Szkoda bo wtedy do wymiany nie tylko klocki ale i tarcze :(

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka


wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: wassermann » wtorek 29 cze 2021, 22:09

O wymianie i tak decyduje kontrola wzrokowa WSZYSTKICH okładzin.
A czujnik "po kabelku", w samochodach, w których jest taka sygnalizacja, sięga do jednego klocka. Niepowiedziane, że któryś z pozostałych na tej osi nie zużyje się nieco szybciej.

M.

Adam6259
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
Posiadane auto: Opel isignia
Silnik: 2,0 Diesel 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Adam6259 » środa 30 cze 2021, 02:22

Miałem Renault z tymi czujnikami i były we wszystkich klockach. Jedynie kontrolka była jedna ( ta od hamulca ręcznego) Bardzo przydatna rzecz niestety dość rzadko montowana w autach. Przed oplem miałem Volvo i też nie było .

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Cloud » środa 30 cze 2021, 18:19

wassermann pisze:O wymianie i tak decyduje kontrola wzrokowa WSZYSTKICH okładzin.
A czujnik "po kabelku", w samochodach, w których jest taka sygnalizacja, sięga do jednego klocka. Niepowiedziane, że któryś z pozostałych na tej osi nie zużyje się nieco szybciej.

M.
U mnie jest we wszystkich 4. Wolałbym bez, bo 2 stówki jeden. Komputer pokazuje tez która oś i który klocek się zużył.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości