Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: jurass » środa 30 cze 2021, 21:34

Cloud pisze:
środa 30 cze 2021, 18:19
Wolałbym bez, bo 2 stówki jeden.
Wymienia się je przy wymianie klocków?


P.S.
Cloud pisze:
środa 30 cze 2021, 18:19
Wolałbym bez
:mrgreen:

Obrazek

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: wassermann » czwartek 01 lip 2021, 03:51

Cloud pisze:
środa 30 cze 2021, 18:19
Komputer pokazuje tez która oś i który klocek się zużył.
Komputer... Angielska wóda. Poza tym komputer zawsze myli się przy dodawaniu, tak że tego...

M.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Cloud » czwartek 01 lip 2021, 07:37

jurass pisze:
Cloud pisze:
środa 30 cze 2021, 18:19
Wolałbym bez, bo 2 stówki jeden.
Wymienia się je przy wymianie klocków?

[
Tak, to jednorazówki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Adam6259
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
Posiadane auto: Opel isignia
Silnik: 2,0 Diesel 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Adam6259 » czwartek 01 lip 2021, 08:00

Cloud pisze:
jurass pisze:
Cloud pisze:
środa 30 cze 2021, 18:19
Wolałbym bez, bo 2 stówki jeden.
Wymienia się je przy wymianie klocków?

[
Tak, to jednorazówki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zgadza się to jednorazówki i zawsze były wymieniane na nowe z klockami nawet jak nie dotykały tarczy. W sumie szkoda że ich nie ma w insignii bo są pomocne i tańsze od tarcz :)

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: jurass » czwartek 01 lip 2021, 08:15

Adam6259 pisze:
czwartek 01 lip 2021, 08:00
W sumie szkoda że ich nie ma w insignii bo są pomocne i tańsze od tarcz :)
Szczerze powiedziawszy, to nie przypominam sobie, żebym musiał wymieniać tarcze z powodu tarcia tych blaszek o tarcze i wydaje mi się to mało prawdopodobne, żeby to było konieczne. Blaszki są miękkie i sprężyste, już raczej zużyte klocki zryją tarcze jak się w porę nie zauważy. No i koncepcyjnie byłoby to bez sensu, żeby blaszki powodowały uszkodzenie tarcz. Ale może nie zwracałem na to uwagi, bo od wielu lat nie płaciłem za wymianę tarcz bezpośrednio ze swojej kieszeni.

Adam6259
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
Posiadane auto: Opel isignia
Silnik: 2,0 Diesel 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Adam6259 » czwartek 01 lip 2021, 08:26

Właśnie o tym mówię że brak czujników może doprowadzić do tarcia zużytych klocków o tarcze. Sam czujnik tarczy nic nie zrobi . U mnie w renówce był to taki cienki drucik metalowy wsuwany w otwór w okładzinie klocka gdy okładzina się kończyła dotykał do tarczy i świeciła kontrolka od ręcznego. Wystarczy że zużyty klocek raz dotknie tarczy co będzie można usłyszeć u tarcze do wymiany.

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: jurass » czwartek 01 lip 2021, 09:04

@Adam6259 No to chyba nie zrozumiałem dobrze co masz na myśli pisząc, że jak nie ma czujników, to od razu tarcze do wymiany. Tego też nie potwierdzam z własnej praktyki, bo nie miałem nigdy auta z czujnikami i nie wymieniałem zawsze tarcz z klockami.

Adam6259
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
Posiadane auto: Opel isignia
Silnik: 2,0 Diesel 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Adam6259 » czwartek 01 lip 2021, 09:32

Ja niestety często wymieniałem tarcze z klockami . Fakt że nigdy nie zaglądałem do hamulców i nie sprawdzałem stanu klocków tylko jak samochód przestawał skutecznie hamować i zamiast hamulców robiły się spowalniacze jechałem do warsztatu i prawie zawsze okazywało się że tarcze są tak porysowane że tylko do wymiany. Tylko w renówce gdzie były czujniki jak zobaczyłem delikatnie świecąca kontrolkę ręcznego jechałem do warsztatu. Dlatego uważam że czujniki są potrzebne. Tym bardziej że one nie były tak drogie jak tu ktoś pisał . Kosztowały około 20 zł. Sztuka

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Cloud » czwartek 01 lip 2021, 11:03

Jakby za dwie dyszki były, to pewnie, ze dobre.

Jak miałem jeszcze Iśkę, to na przeglądzie nigdy klocków nie sprawdzali. Raz było tak, że pare tysięcy po wyjeździe z ASO skończyły się do zera. Potem miesiąc zamawiania różnych zestawów i finalnie musieli felgę wymienić oprócz tarcz i klocków (opiłki metalu wtopiły się w amelinium). To była jednorazowa akcja, później wymieniali tylko klocki jak jechałem z informacja, ze są do wymiany. To słychac i czuć.

W obecnym, na każdej wizycie - nie ważne czy to przegląd, naprawa, aktualizacja czy cokolwiek innego - mierzą klocki i dostaje słownie + mailem informacje ile zostało.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: jurass » czwartek 01 lip 2021, 12:06

Cloud pisze:
czwartek 01 lip 2021, 11:03
Raz było tak, że pare tysięcy po wyjeździe z ASO skończyły się do zera.
Miałem tak kiedyś w Toyocie, tylko już po kilkuset kilometrach. Musiałem szukać ASO Toyoty w Niemczech, a nie ma tam ich zbyt wiele.

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Piotr_Ww » czwartek 01 lip 2021, 17:18

W MM Cars we Wrocku zawsze mam info o kondycji klocków.

Tak przy okazji, mam nalatane 174kkm i klocki z przodu jeszcze fabryczne! Z tylu teraz będzie 2ga wymiana.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: jurass » czwartek 01 lip 2021, 20:23

Piotr_Ww pisze:
czwartek 01 lip 2021, 17:18
Tak przy okazji, mam nalatane 174kkm i klocki z przodu jeszcze fabryczne!
Wprawdzie kiedyś na przeglądzie zapytali mnie czy ja w ogóle hamuję, ale jakoś trudni mi w to uwierzyć co piszesz. :shock:

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Piotr_Ww » czwartek 01 lip 2021, 21:07

Gdyby to nie było moje auto tez bym nie wierzył. Tylne klocki 1-szy raz były wymienione przy 120kkm. Ale robiłem to poza ASO, wymiana na Ate. No i te wytrzymały trochę ponad 50kkm.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

emzet1
Posty: 69
Rejestracja: piątek 21 lip 2017, 17:57
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: B20 NFT 260 KM 4x4
Rocznik auta: 2018
Miasto: Słupsk
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: emzet1 » czwartek 26 sie 2021, 15:16

Witajcie
Mam pytanie: czy w Insignii 260 KM 4x4 jedynie zaciski przednie to Brembo, a tarcze i klocki to GM?

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: jurass » piątek 27 sie 2021, 23:49

Nie wiem, ale chyba nie. Jak wymieniałem klocki, to leasingodawca, którego ASO prosiła o akceptację, zdziwił się, że tak drogo. Ale nie wiem z czego ta drożyzna miałaby wynikać dokładnie, z rozmiaru jedynie czy czegoś więcej.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość