Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Cloud » sobota 28 sie 2021, 12:33

Polecam bmw, wczoraj miałem 3 ci raz wymieniane klocki - przebieg 65k. Najlepsze jest to, ze za każdym razem idą na gwarancji


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
dokia
Posty: 125
Rejestracja: poniedziałek 09 mar 2020, 21:31
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2,0T 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Ełk
Województwo: Mazury

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: dokia » sobota 28 sie 2021, 13:02

To Ty co chwila tam ich odwiedzasz? 😲

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Piotr_Ww » sobota 28 sie 2021, 13:54

A czas też kosztuje...

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: jurass » sobota 28 sie 2021, 21:58

Cloud pisze:
sobota 28 sie 2021, 12:33
wczoraj miałem 3 ci raz wymieniane klocki - przebieg 65k
W pierwszych Daciach nowej ery (ale jeszcze przed Renault), które trafiły do Polski gdzieś na początku lat 90-tych były podobno klocki drewniane.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: andrew » niedziela 29 sie 2021, 06:54

@jurass - z tego co ja pamiętam, to przyszła partia Oltcitów z klockami ze sklejki, bo tam była taka bieda. Dacia to była fura pierwszej kategorii :) Oczywiście na tym nie można było jeździć, byłą akcja serwisowa.

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: wassermann » niedziela 29 sie 2021, 11:17

Oltcit - i klocki z paździerza - tak było, pamiętam z programów motoryzacyjnych w tamtych latach! :)

Tymczasem u mnie wymiana tylnych klocków po 35 tys. km. Przednie zmienione przy 27k.

Nie wiem co oni tam w ASO wsadzają, ale po roku od wymiany przednich robiłem ostatnio trasę z paroma mocniejszymi przyhamowaniami (z większej prędkości - ale nie awaryjnie), no i pierwszy raz felgi tak mocno się wybrudziły - w słońcu kolor brudu wyglądał na „ciemnordzawy”. Dziwne. Domyły się z łatwością zwykłą szczotką z pianą na myjni karcherowej.

M.

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Marek F » niedziela 29 sie 2021, 13:05

Wassermann za ciężkie buty masz 😁, albo narwiste auto😉. U mnie 45tys minęło i przód 👍,nad tyłem już dawno panikowałem , ale dalej śmigam choć już są cieńkie wzrokowo względem przodu. Teraz będę miał wymianę oleju niech w ASO ocenią czy śmigać do zmiany kół, albo jeszcze do przeglądu trzyletniego ,czy też zmieniać bo nie będę oszczędzał żeby 2tys jeszcze zrobić.Auto musi być gotowe w razie co na dłuższą trasę. Z tego co piszesz przód u Ciebie pierwszy, 🤔dziwne przeważnie każdemu tył pierwszy się kończył, w AK również. Dziwne te dzisiejsze samochody ,bo w AJ przód i tył miał jednakowy stopień zużycia i wytrzymał spokojnie do 60tys i napewno ktoś dalej bez obaw mógł jeździć dalej.

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Marek F » środa 01 wrz 2021, 09:11

Dziś po wizycie w ASO, dodatkowa zmiana oleju. Klocki tył cieńsze, bo fabrycznie tył jest montowany cieńszy, logiczne. Przód bdb. ,natomiast tył mimo mojego wizualnego niepokoju ,stwierdzili że ok. 10tys powinien wytrzymać, może 8tys. ,więc do trzyletniego przeglądu śmiało dojadę 🙂👍,przebieg 45340. No ale insignia 165KM ,to nie 260KM 😁, stąd kolega Wassermann zajechał szybciej😉🖐

Gregor_K
Posty: 1
Rejestracja: niedziela 13 lut 2022, 16:16
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 Turbo 260 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Duderstadt
Województwo: Niedersachsen

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Gregor_K » niedziela 20 lut 2022, 19:46

Czytałem na niemieckim forum.
Jeszcze nie próbowałem czy funkcionuje.

Aktywacja pozycji serwisowej:
• Włączyć zapłon wyłącznikiem ręcznym (wystarczy wcisnąć przycisk rozrusznika na ok. 5 sekund) lub alternatywnie przy automatycznych skrzyniach biegów zwolnić pedał hamulca natychmiast po wciśnięciu przycisku start, wtedy zostaje włączony zapłon i silnik pozostaje wyłączony.
• Naciskaj pedał hamulca, aż stanie się twardy i przytrzymaj go wciśnięty
• elektr. Aby zwolnić, wciśnij hamulec postojowy na ok. 15 sekund, aż zacznie migać żółty sygnał (położenie serwisowe hamulca postojowego).
• zwolnić przycisk, a następnie natychmiast ponownie go wcisnąć
• Zdejmij stopę z hamulca
Teraz możesz usłyszeć elektryczność Hamulec postojowy przesuwa się do pozycji serwisowej. Żółty sygnał miga w sposób ciągły.

Wyłączenie pozycji serwisowej
• Ponownie włącz zapłon, jak opisano powyżej
• Wciśnij pedał hamulca
• przełącznik elektr. Zaciągnij hamulec postojowy do góry (również ok. 15 sekund), aż żółty sygnał przestanie migać.
• Pozycja serwisowa jest teraz anulowana i można ponownie pociągnąć przełącznik do góry, aby dokręcić elektr. Hamulec postojowy (czerwona lampka sygnalizacyjna świeci normalnie).

Nowy29
Posty: 3
Rejestracja: piątek 14 maja 2021, 20:14
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5 turbo 165KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Nowy29 » środa 06 kwie 2022, 09:56

Przykladam się do wymiany tarcz hamulcowych i klocków z przodu w insignia 1.5 turbo 165KM mam koła 18 jakie tarcze polecacie?

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: andrew » poniedziałek 21 lis 2022, 08:20

czy ktoś się orientuje jaki obecnie koszt wymiany klocków Brembo (260km) w srwisie ? Katologowe same kloski kosztują u nich ok 2,5 tysia - to chyba przesada?. Jakieś podpowiedzi?

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: jurass » wtorek 22 lis 2022, 13:12

Na drugim forum Norbi333 chwalił się niedawno, że klocki przód i tył, oryginalne, z wymianą w ASO dla jego GSi ropniaka kosztowały 2000 PLN.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: andrew » wtorek 22 lis 2022, 13:36

@jurass - to chyba zgadzałoby się - mi się pewnie też uda zjechać trochę z tego 2,5 tysia - ale to dalej drogo :)

Awatar użytkownika
komisarzryba
Posty: 126
Rejestracja: niedziela 25 paź 2020, 13:05
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo 200 KM
Rocznik auta: 2021
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: komisarzryba » wtorek 22 lis 2022, 13:49

za wymiane klockow z tylu w astrze placilem ponad 800, wiec komplet za 2000 w insignii wyglada normalnie.

Budus
Posty: 150
Rejestracja: środa 17 cze 2020, 07:33
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 2021
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Budus » wtorek 22 lis 2022, 15:27

1500 z robocizną przód/tyl. No ale to nie brembo o które było pytanie

Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka




Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość