Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
Insignia260
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 15 lip 2018, 09:26
Posiadane auto: Opel Insignia 4x4
Silnik: 2.0 Turbo 260
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wola Świdzińska
Województwo: Świętokrzyskie

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Insignia260 » sobota 04 maja 2019, 09:44

Witam
Mam pytanie czy któryś z kolegów robił (sam w domu, warsztat czy tyko ASO) wymianę klocków i tarcz hamulcowych przód/tył
Z przodu hamulce brembo
Czy trzeba podpinać komputer żeby cofnąć tłoczek w tylnych zaciskach
czy można to zrobić jak w klasycznym ręcznym wkręcając tłoczek?

zaro
Posty: 8
Rejestracja: wtorek 11 cze 2019, 05:21
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0
Rocznik auta: 2011
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: zaro » poniedziałek 24 cze 2019, 08:18

Jeżeli jest to jeszcze aktualny temat (może nie dla Ciebie, ale dla innych): Nie robiłem, ale jeżeli masz wątpliwości - a z tego co czytam ta posiadasz takowe, to raczej samodzielnie bym się nie brał za wymianę. Nie brałbym się, bo to są hamulce, i tutaj nie może być wątpliwości, ze wszystko działa na tip-top. Zwłaszcza w tych wszystkich sytuacjach w których potrzebny jest duży nacisk, można spodziewać się stosunkowo dużych przeciążeń z tym związanych.
Nie oszczędzałbym też na samych klockach i tarczach. To są elementy eksplatacyjne, lepiej dołożyć trochę kasy i mieć pewnść, że wszystko jest na tip-top. Tutaj jeszcze dopytaj: https://motoszef.pl/ - hurtownia części motoryzacyjnych, powinni mieć duży wybór z tego zakresu.

Insignia260
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 15 lip 2018, 09:26
Posiadane auto: Opel Insignia 4x4
Silnik: 2.0 Turbo 260
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wola Świdzińska
Województwo: Świętokrzyskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Insignia260 » sobota 29 cze 2019, 07:15

Temat aktualny
Sama wymiana klocków i tarcz hamulcowych to nie jest żaden problem tylko mnie interesuje czy muszę podpiąć komputer żeby cofnąć tłoczki w tylnych zaciskach z elektrycznym ręcznym

Awatar użytkownika
BearMan
Posty: 14
Rejestracja: czwartek 12 kwie 2018, 20:55
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 2.0 170 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Zawiercie
Województwo: śląskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: BearMan » sobota 07 gru 2019, 07:58

Tak, żeby cofnąć tłoczek musisz podpiąć do komputera
I są z tym jaja ponieważ opcja zwiń rozwiń tłoczek jest ukryta ale się dało zrobić
Uwaga taka że tłoczek jest zwijany ok 10-15 sec żeby był cofnięty do końca i dało się zdjąć klocki, także trzeba poczekać

Pepe
Posty: 84
Rejestracja: wtorek 24 lip 2018, 10:49
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 /260KM, AT8, 4x4
Rocznik auta: 2018
Miasto: Waw
Województwo: mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Pepe » poniedziałek 13 kwie 2020, 16:59

Witam Was. Czy ktoś z Was się orientuje czy w przypadku hamulców Brembo (260 KM) , ten układ występuje z przodu i z tyłu czy tylko przód a tylna oś hamowana jest w ten sam sposób co w wersjach z innymi silnikami? Tylne klocki powoli mi się kończą i chciałbym wiedzieć co mi tam serwis zamontuje.
ps. jak ktoś jest zainteresowany to posiadam fabryczny nr oryginalnych klocków Brembo montowanych na przedniej osi.

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: wassermann » wtorek 14 kwie 2020, 10:21

Tylna oś to standardowy zacisk i tarcza wentylowana 315 mm, taka sama jak w układzie bez Brembo, ale z 321 mm na przodzie. Musiałbym porównać, ale to chyba jest nawet to samo, co w poprzedniej generacji Insi (też 315 mm went.) Słowem - żaden tam sport ;)
Serwis zwykle montuje 2 rodzaje „oryginalnych” okładzin - takie jak na pierwszy montaż (lepsze) i posprzedażne (tańsze), tak więc dopytaj.

M.

Pepe
Posty: 84
Rejestracja: wtorek 24 lip 2018, 10:49
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 /260KM, AT8, 4x4
Rocznik auta: 2018
Miasto: Waw
Województwo: mazowieckie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Pepe » wtorek 14 kwie 2020, 12:27

Tak mi się wydawało, że na tylnej osi nie ma żadnej różnicy ale wolałem się jeszcze upewnić. Dzięki za konkretną odpowiedź.

Brewa2936
Posty: 1
Rejestracja: czwartek 28 mar 2019, 11:45
Posiadane auto: Opel insignia
Silnik: 1.5 benzyna 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zary
Województwo: Lubuskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Brewa2936 » piątek 17 kwie 2020, 10:35

Siemanko. Mam pytanie jak ktos wymienial klocki i tarcze w ASO w polsce jaka jest cena chcem po prostu porównać z cena w niemczech. Dzieki za odpowiedz

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Marek F » poniedziałek 07 wrz 2020, 13:00

Mam pytanie na temat klocków (przód, tył) temat gdzieś poruszany może na forum insigni AiB,lecz już nie pamiętam . Klocek z przodu wygląda na oko dla porównania z tyłem, ok 1cm i widać go ładnie bez ściągania koła, tylne koło musiałem ściągnąć żeby zobaczyć grubość i szacunkowo wygląda na 0,5 cm. Nie podaje w milimetrach,bo nie robiłem pomiaru a tak jest obrazowo. Sam klocek raczej jest mniejszy na tyle,więc czy są one cieńsze z tyłu, czy poprostu tył szybciej zchodzi . Mam 31tys ,przód wygląda bajki w AJ nie było takiej różnicy i wogle klocki po 60tys były do jazdy. Coś po wyglądzie tyłu nie sądzę, żeby tu tak było a koledzy jak wassermann przy tym przebiegu już wymieniał jak pamiętam ale on ma insignię tę agresywną 😄. Jak to wygląda?

Dodano po 1 godzinie 43 minutach 6 sekundach:
Jak dobrze doczytałem to chyba przód i tył mają po 16mm w orginale ,czyli wychodzi na to iż tył mocniej się sciera. Sądziłem, że to przód bierze pierwszy , a tu odwrotnie tył szybciej leci, czyżby dlatego że auto hamuje samo przy małych prędkościach bez gazu, co mnie drnerwuje Zmierzę ile tak naprawdę ma tył ,czy dobije do stycznia do serwisu rocznego.

Dodano po 2 godzinach 4 minutach 34 sekundach:
Oko mam dobre przód 10mm,a tył 6mm ,czyli AJ sedan (waga bardzo podobna ) lepiej się spisała po 60 tys jeszcze ok😄. Czy to prawda,że klocki nie powinne mieć mniej jak 2mm? Z tyłu bym się zgodził ,ale przód chyba mniej jak na 5mm bym nie schodził. Czekam na opinie ,bo do serwisu wybieram się dopiero na wymianę opon.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Cloud » poniedziałek 07 wrz 2020, 19:48

Marek, ja jeździłem głównie trasy i klocki z tylu skończyły żywot przy 50k. ASO miało problem z doborem i finalnie wymienili przy 56k. Te 6 tysięcy zrobiło na tyle duza różnice, ze musieli bawić się z felga, bo opiłki leciały z klocków i wtopiły się w tarcze - jako ciekawostka, prawy tył tylko się zdarł do metalu. Lewy nie. Przód wytrzymał pare tysięcy więcej. Nie mam pojęcia dlaczego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Marek F » poniedziałek 07 wrz 2020, 20:09

Poprzednim autem jeździłem trochę więcej w trasy i miasto było na co dzień w cudzysłowie bo bardziej obwodnica a samego miasta tak naprawdę mało. Teraz trasy dłuższe tak co dwa miesiące i bardzo krótkie odcinki w mieście , przy jeździe bez gazu czuć jak auto ciągle dohamowuje ,tak przypuszczam że tył posiada ten system stąd jest gorszy . Nie jeżdżę ostro w mieście dlatego moje zaskoczenie ,klocki to nie problem wymienię. Zwyczajnie pierwszy raz tak szybko mi się skończą.

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: wassermann » wtorek 08 wrz 2020, 07:40

W Insignii A klocki przód zmieniłem po ~ 25 kkm i po kolejnych 25. Tył razem z drugą wymianą przodu, czyli przy ~ 50 kkm. Dużo miasta, a jak autostrada to niestety częste zdecydowane hamowania.
Tył obserwować czy nadmiernie nie grzeją się felgi.

M.

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Marek F » wtorek 08 wrz 2020, 09:22

Tak zawsze było tył co drugie klocki przednie. Nie grzeją się ,przy takim zjawisku pył z klocków zapieka się na felgach ,a tego nie mam. Wszystko było by ok gdyby nowe okładziny z tyłu były cieńsze a tak nie jest chyba że jestem w błędzie. Czy w każdej insigni tak jest, że jak lecę w mieście auto dohamowuje żeby się nie rozpędzić nie trzymając nogi na pedale przyspieszenia? Powtórzę ponownie ,może dlatego tył leci szybciej . Jest to irytujace ,przykładowo dolatuje do ronda bez gazu a on sam co kilka chwil na krótko hamuje ,a może to nie normalne. Układ hamulcowy pozatym pracuje poprawnie tylko w mieście przy małych prędkościach takie zjawisko , może trzeba ciągle mieć nogę na gazie 😄

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: jurass » wtorek 08 wrz 2020, 13:17

@Marek F Ja czegoś takiego nie obserwuję z hamowaniem jak opisujesz. Może Ty masz elektryka, bo to tak tam działa. :roll:

Edit
Tylko oczywiście w elektryku to ma swoje uzasadnienie w odzyskiwaniu energii i np. w Tesli można intensywność tego hamowania/odzyskiwania energii regulować. W normalnym samochodzie to byłoby bez sensu, bo to czyste straty. Może masz zakleszczone klocki, tzn. nie odbijają Ci.

P.S.
Spacja zawsze i tylko ZA przecinkiem (podobnie z kropką).

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

Postautor: Marek F » wtorek 08 wrz 2020, 13:57

Może to tak silnik w takim razie hamuje ,takich odczuć w każdym razie nie miałem w żadnym innym aucie. Natomiast patrząc na klocki w Internecie podają grubość 16mm do insigni b. Pojechałem dziś do Aso Pan wyciągnął nowe klocki i namierzył 11mm . Przód mam 10mm ,więc stwierdził iż bdb ,nie potrafi powiedzieć dlaczego tył ma 6mm i leci szybciej ,a powinno odwrotnie. Także narazie wszystko zostawiam do wymiany opon ,wtedy obejrzą jak narazie hamulce prawidłowo działają. Czujność mi się włączyła gdy zobaczyłem tył cieńszy a w Internecie jeszcze podają grubość większą niż to co mają w ASO, inni producenci produkują grubsze? Za naukę poprawnej pisowni nie dziękuję 😁


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości