Wysprzęglik sprzęgła - skrzynia manualna

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Wysprzęglik sprzęgła - skrzynia manualna

Postautor: Cezar_2017 » wtorek 19 wrz 2023, 08:54

Witam!
Niestety podobnie jak wielu posiadaczy Astry K dopadła mnie usterka wysprzęglika. Objawy - czasami sprzęgło brało od samego dołu a ostatnio zapadnięty pedał sprzęgła, brak możliwości wysprzęglenia 1 i wstecznego, wyciek płynu na styku skrzyni i bloku silnika. Oprócz wysprzęglika sprzęgło też do wymiany. Przebieg 73kkm i niecałe 6 lat użytkowania. Skala problemu w Insignii jest mniejsza niż w przypadku Astry - większość sprzedanych aut ma skrzynię automatyczną. No ale awaria wysprzęglika przy 73kkm niestety świadczy nie najlepiej o jakości Opla. Posiadaczom manuali i skrzyni M32 radzę obserwować pedał sprzęgła. Bo w Astrach problem jest szeroko znany.

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Wysprzęglik sprzęgła - skrzynia manualna

Postautor: Marek F » wtorek 19 wrz 2023, 12:27

Mam podobny przebieg 74tys km 😁.Na razie ok ,jak i z pedałem przyspieszenia itd🙃. Dlaczego sprzęgło tak szybko do wymiany🤔. Też mam manual i jeżdżę głównie miasto, czyżby sprzęgło było tak mało wytrzymałe 😁. Teraz właśnie wymieniałem olej w skrzyni, mechanik twierdzi iż ładnie wyglądał, wiadomo od nowego nieco ciemniejszy . Mój wyprodukowany w grudniu 2018 . Widzę że masz wersję Elite , sądziłem iż silnik 140KM występował tylko w najsłabszych wersjach🤔

Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: Wysprzęglik sprzęgła - skrzynia manualna

Postautor: Cezar_2017 » środa 20 wrz 2023, 07:13

Dokładnie mam wersję Elite Ecotec. Sprzęgło się nie zużyło, ale nieszczelny wysprzęglik spowodował, że jest zchlapane płynem hamulcowym. Objawy poprzedzające awarię, od góry pedał sprzęgła miękki tylko opór sprężyny, po ok. 2 cm zaczyna się opór pompy. Od czasu do czasu podczas parkowania sprzęgło brało bardzo nisko i jazda na półsprzęgle powodowała gwałtowne przeniesienie napędu, lekkie puszczenie sprzęgła i samochód jedzie.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości